Midyear orientation & Texas

Hallo allemaal,

Het is alweer twee weken geleden sinds mijn laatste blog, de tijd vliegt echt voorbij hier. Het is bijna Kerst, dus dat betekend dat bijna de helft van mijn exchange year er al op zit. Dat is toch wel even pijnlijk om aan te denken, ik kan niet geloven hoe snel de tijd is gegaan. Maargoed, hier weer een beschrijving van de afgelopen twee weken.

De schoolweek was normaal. Ik heb twee keer per week cheerleading practice, iedere dinsdag en donderdag wat heel leuk is. De meiden zijn super aardig en we hebben het heel gezellig.

Het volgende weekend was het tijd voor de midyear orientation. Dat betekend dat heel veel exchange students die in Missouri wonen, een weekend naar een stad gaan en leuke dingen doen. Dit jaar gingen we naar St.Charles, MO, wat heel dicht bij St. Louis ligt. Het is een heel schattig en knus stadje, met heel veel kerstactiviteiten. Vrijdag na school werd ik opgehaald en na twee uur rijden was ik in het hotel, waar ik de andere exchange students ontmoette. Er waren heel veel nationaliteiten en ook een ander Mederlands meisje. We hebben met zijn allen gegeten en spelletjes gespeeld en daarna hadden we dankjewel-kaarten voor onze school en gastgezinnen geschreven. Iedereen was redelijk kapot van een lange schoolweek, dus rond half elf lagen we allemaal te slapen in onze kamer.

Zaterdag stonden we op tijd op, want we gingen St. Charles in! Na ontbijt zijn we met een aantal auto's naar het Boathouse in St. Charles gereden. Dat is een museum waar alles draait om de reis van Louis and Clark. Zij maakte een expeditie over de Missouri river naar de westkust. Ze lieten ons een film zien en daarna hebben we een tijdje door het museum gelopen, het was heel interessant! De mensen daar waren heel enthousiast om zo veel verschillende nationaliteiten in hun museum te hebben. Nadat we een groepsfoto hadden genomen liepen we richting het centrum van St. Charles. Hier hebben we eventjes in wat winkeltjes rondgekeken en zijn daarna naar de former State Capitol gegaan. Voordat de State Capitol in Jefferson City was, was het namelijk in St. Charles. We hebben een rondleiding gehad, het was heel gaaf om te zien hoe dat er allemaal uitzag in die tijd. Nadat we de State Capitol hadden gezien, mochten we nog even door het centrum lopen. Er zijn heel veel schattige winkeltjes en alles is prachtig gedecoreerd voor Kerst. Ook lopen er allemaal verklede mensen rond waarmee je op de foto kan en kaartjes van kan verzamelen. Nadat we een tijdje hadden rondgelopen was het tijd voor de internationale kerstmannen-parade! Daar liepen allemaal kerstmannen in die verschillende landen representeerde. Alle kerstmannen waren neergezet als aardige mensen, helaas waren ze voor de Nederlandse niet zo aardig. Blijkbaar gaan we hier allemaal verkleed als zwervers, zijn half-dronken en klagen heel veel... Toch wel heel grappig om je eigen land erin te zien! Toen de parade voorbij was aten we lunch, wat super goed was! Hierna liepen we door het centrum terug naar de auto's. We kregen allemaal een paar uurtjes om een beetje uit te rusten, dus hebben mijn kamergenoten en ik een film gekeken. Het volgende dingen op het programma was een arcade hal, wat in één woord geweldig was! We hebben daar met zijn allen gegeten en daarna hadden we even tijd om spelletjes te spelen. Daarna speelden we met zijn allen "Demolition-Ball" wat echt hilarisch was! We zaten allemaal in botsautootjes en moetsten een bal naar elkaar over gooien en zo proberen te scoren! Zat daarna wel helemaal onder de blauwe plekken, maar dat was het zeker waard! Nadat we uitgespeeld waren mochten we met zijn allen laser-tag spelen (ik was niet eens de slechtste!) was heel erg leuk was! Daarna was iedereen moe van de lange dag, dus gingen we terug naar het hotel om te slapen.

Zondag was het helaas al weer tijd om te gaan. Ik vertrok als laatste. Het was jammer om gedag te moeten zeggen tegen de andere exchange students, maar hopelijk zien we elkaar opnieuw bij een andere oriëntatie! Ik reed met een andere CR en haar exchange student, omdat mijn CR er nog niet was om mij op te halen. Ik ben eventjes naar haar huis gegaan en heb meegeholpen hun schapen te voeren, haha. Bij de McDonalds hadden we afgesproken met mijn CR dus we hebben met zijn allen gelunched en toen was het echt tijd om naar huis te gaan (waar ik de middag slapend op de bank het doorgebracht). Het was een heel geslaagd en gezellig weekend, ik ben heel blij dat ik zoveel leuke mensen heb ontmoet.

De volgende dag was een normale schooldag en daarna had ik mijn aller eerste basketbal game als cheerleader. Het was echt een complete nachtmerrie, haha! Ik kende geen cheers dus ik stond daar op de laatste rij zo goed mogelijk te proberen de andere meiden na te doen, maar het moet er heel stom uit hebben gezien! Woensdag had ik weer een game en toen ging het gelukkig al een stuk beter! Ik begin het onder de knie te krijgen!

Vrijdag was er een band concert op school. Omdat ik de volgende dag om vier uur op moest omdat we naar Dallas zouden vliegen was ik van plan niet te gaan, maar ben uiteindelijk (gelukkig) toch gegaan! De band speelde heel goed en daarna was er een feest voor alle bandleden. Ik ben geen bandlid, maar ieder lid mocht iemand uitnodigen dus ik kon toch gaan. Er was zoveel eten en daarna was er een heel gezellig feest. De band king & queen werden gekroond en de seniors kregen cadeaus. Het was ontzettend leuk! Rond elf uur kwam ik thuis en toen moest ik mijn tas nog inpakken, oeps...

De volgende dag vlogen we naar Fort Worth, Dallas voor mijn hostdad's werk kerstfeest! Zijn werk vliegt al zijn werknemers naar Dallas waar iedereen verblijft in een hotel en een feest heeft. De volgende dag vlieg je dan weer terug, dus ik ben letterlijk 24 uur in Texas geweest, haha! Om vijf uur vertrokken we naar het vliegveld en om zeven uur vertrok onze vlucht naar Dallas. Ik liep op drie uur slaap dus ik heb de hele vlucht geslapen. Op het vliegveld werden we opgehaald door een shuttlebus en werden we naar het super luxe hotel gebracht! Er waren allemaal winkels in de lobby en zelfs een rivier en een waterval! Er was een heel luxe lunch voor ons geserveerd, dus we hebben meteen gegeten. Daarna hadden we een paar uur dus hebben we door het hotel gelopen en naar de winkels gegaan. Om half vier vertrokken de tieners naar Medieval Times in Dallas, wat heel gaaf was. Het is een plek waar je kan eten terwijl je naar een show kijkt. Het is allemaal middeleeuws, dus we aten en dronken van metaal servies en hadden geen mes en vork. Ondertussen zaten we in een arena waar ze een grote show opvoeren, allemaal vechtende ridders enzo. Het was een enorm spectakel en heel gaaf mee te maken. Daarna gingen we naar een arcade hal. We kregen allemaal een $25 kaart om uit te geven aan spelletjes daar (natuurlijk heb ik al mijn geld in de grijpmachine gesmeten, maar heb wel twee keer gewonnen!). Daarna gingen we bowlen en kregen we nog meer eten. Nadat we gebowled hadden hebben we laser tag gespeeld. Het was ontzettend gezellig met de andere jongens en meiden. Na laser-tag hadden we nog even de tijd om wat meer spelletjes te spelen en rond middernacht kwamen we weer aan in het hotel. We hadden zoveel gedaan, ik kon niet geloven dat het allemaal één dag was. We hebben nog een beetje rondgelopen en foto's genomen en daarna zijn we gaan slapen.

De volgende dag vertrok ons vliegtuig naar Missouri om half elf, dus we moesten weer optijd opstaan. Natuurlijk gingen we wel eerst eventjes langs het gigantische ontbijtbuffet, wat geweldig was. We hebben dag gezegd tegen de rest en hebben de shuttle bus naar het vliegveld genomen. Het was grappig dat ik in Texas was, heb eigenlijk niets gezien van Texas, dus nu heb ik een goede reden terug te komen. Het was een ontzettend gaaf weekend, ik heb heel veel plezier gehad.

Dat is de beschrijving van de laatste twee weken. Sorry voor de lange post, maar ik probeer het voor mezelf zo uitgebreid mogelijk te doen aangezien ik dit later zelf ook terug wil kunnen lezen. Nog een week finals en dan is het Christmas Break! Ik kan niet wachten!

Tot over twee weken,

Eva

P.S. Als je mijn blog wil volgen, vergeet dan niet te abboneren door je e-mail rechts in te voeren. Bedankt voor alle leuke reacties die ik onder mijn blog altijd krijg! Ik vind het ontzettend leuk om te lezen!

Reacties

Reacties

Stephanie

Lieve Eef, wat een leuk verslag weer en wat doe je veel!!
We missen je maar zijn echt super blij dat je het zo
leuk hebt, you go girl! Lots of love, Steef en BJ en stevige poten van je neven

Marlies

Eef wat een geweldig verhaal toch weer, geniet met volle maar dat doe je al zo te zien.
Liefs, mama??????????

Ingeborg

Lieve Eva,

Wow.... wat heb je weer veel meegemaakt in 2 weken. Hoeveel kun je aan in 1 dag! Als je dat toch vergelijkt met wat je in NL deed?!
Geniet, heb het heerlijk, ontdek en ontmoet!

Kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active