Sinterklaas, Christmas & New Year

Hallo allemaal!

Deze keer is mijn blog een weekje later, zodat ik mijn gehele kerstvakantie erin kon beschrijven. Maar ik begin waar ik de vorige keer ben gebleven, de laatste week van het eerste semester.

Maandag 12 december vierde ik met mijn gastgezin een typisch Nederlandse feestdag, Sinterklaas (één week te laat, ik weet het). Mijn ouders hadden een pakketje opgestuurd met voor iedereen cadeautjes en Sinterklaassnoep. Alles was ingepakt en zat in een jute Sinterklaaszak. Ook zaten er kaarten in zodat ik ze kon laten zien hoe het eruit ziet en natuurlijk een Sinterklaasgedichtje. Het was een groot succes en heel leuk een stukje Nederlandse cultuur hier in Amerika te delen.

Dinsdag was er een home game op school waar we mochten cheeren. Ik begin het steeds meer onder de knie te krijgen, wat het steeds leuker maakt.

Vrijdag was het de laatste dag voor de vakantie, dus hadden we een Christmas assembly. Alle cheerleaders droegen een foute kersttrui, zwarte leggings. kerstsokken en een kerstmuts en we moesten ons kerstdansje voor de school doen. Het was wel heel grappig om te doen aangezien ik niet de beste danser ben, maar het ging wel goed! Verder was het een normale schooldag, maar we mochten een half uur eerder naar huis omdat alle wegen bevroren waren. 's Avonds hadden we "Friendmas", dan vier je Kerst met je vrienden. We deden een secret Santa en keken Kerstfilms terwijl we veel aten. De hele vriendengroep bleef ook slapen dus het was super gezellig.

Zaterdag was de eerste dag van de vakantie en rond de middag ging iedereen weer naar huis. De rest van de dag heb ik een beetje relaxed, omdat ik de vorige nacht niet zoveel heb geslapen!

Zondag hebben we Ashley opgehaald van St. Louis Airport, die kwam namelijk over voor kerst! Nadat we hem hadden opgehaald gingen we naar de St. Louis Biomedical Gardens. Dat zijn tuinen maar rond de kersttijd zijn ze versierd met heel veel lichtjes en muziek! Het was echt super mooi en gigantisch koud, het was die dag namelijk -15 graden... Maar het was het zeker waard!

Maandag zijn we met zijn allen naar Candy Cane Lane gegaan. Bijna ieder dorp heeft wel een Candy Cane Lane, dat is een straat waar alle huis heel overdreven met lichtjes zijn versierd. Ook hebben we een gingerbread house gemaakt, wat een stuk moeilijker is dan het lijkt... Het glazuur doet niet zo heel goed z'n werk om de muren van het huis bij elkaar te houden. Uiteindelijk zag ons gingerbread house er ook niet zo geweldig uit, maar het was wel gezellig!

Dinsdag zijn we naar Columbia gegaan om te winkelen, ik moest nog de laatste kerstcadeau's in huis halen. 's Avonds hadden we een kerstfeest bij de buren, ze houden dat ieder jaar. Het was gezellig om wat buren te ontmoeten daar.

Woensdag was het tijd om het eten voor het kerstdiner in huis te halen. Ik denk dat we wel twee uur in de Walmart hebben doorgebracht! Kerstdiner is hier heel groot dus er word heel veel eten in huis gehaald.

Donderdag ben ik samen met Lisa en Ashley gaan schaatsen. Blijkbaar waren er hoge verwachtingen omdat "alle Nederlanders goed in schaatsen zijn". Heb ik toch weer even een stereotype uit de wereld geholpen met mijn slechte schaatskunsten. Het was heel gezellig om de dag met zijn drieeën door te brengen!

Vrijdag had ik een sleepover bij een vriendin met nog wat andere mensen, wat heel gezellig was. We hebben lekker geklets en film gekeken, niet zoveel slaap gekregen alleen, maar dat maakt niet zoveel uit!

Zaterdag was het Christmas Eve! Einde van de ochtend kwam ik weer thuis. Christmas Eve is hier niet zo heel erg bijzonder. Sommige families pakken cadeautjes uit op Christmas Eve, maar wij deden dat op Kerstochtend dus hebben 's avonds gezellig spelletjes gespeeld en kerstfilms gekeken.

Zondag was kerstdag! Half negen word iedereen uit bed getrommeld en in z'n pyjama gaat iedereen dan om de kerstboom zitten. De kerstboom puilde uit met cadeautjes. Lisa deeld aan iedereen om de beurt een cadeautje uit. Gelukkig vond mijn gastgezin de cadeautjes die ik voor hun had gekocht ook super leuk! 's Middags keken we traditioneel naar "A Christmas Story" en daarna werd het kerstdiner voorbereid. Zoveel eten en een heerlijke ham! Het was ontzettend gezellig om de dag met het hele gezin door te brengen.

Maandag zijn we terug naar Columbia gegaan voor de after Christmas sales. Dan zijn de kortingen heel hoog en kun je veel deals krijgen in winkels. Nadeel: het lijkt wel een slagveld! Zoveel drukte...

Woensdag was het weer tijd om Ashley terug te brengen naar het vliegveld. Het was heel gezellig dat hij er was.

Donderdag had ik een sleepover met Beatrice. Super gezellig! Rond middaguur haald haar gastgezin mij op en gingen we lunchen. Vervolgens gingen we naar Walmart om wat ingrediënten te kopen, we zouden namelijk oliebollen gaan bakken. Heel leuk om op nieuwjaarsavond uit te delen en onze gastgezinnen te laten proeven. Eenmaal bij Beatrice hebben we gepingpong'd en gekletst. Haar gastgezin had voor het avondeten frikandellen en bitterbalen besteld, die smaakte zo goed na 5 maanden! Natuurlijk hadden we ook iedereen geleerd hoe je een frikandel speciaal eet. Daarna hebben we met zijn allen een spelletje gespeeld.

Vrijdag na het ontbijt was het tijd om onze oliebol-bakkunsten te laten zien. Het ging niet helemaal als gepland... Ons deeg was hard terwijl het vloeibaar moest zijn... Oeps. Uiteindelijk (na 4 uur ofzo) zijn ze toch gelukt hoewel ze toch iets anders smaakte dan normaal (maar dat weten de Amerikanen die het proeven toch niet ;-) ). De oliebollen waren een groot succes bij haar gezin! Daarna hebben we een sunset gatorritje gemaakt wat heel gaaf was! De zonsondergangen hier zijn prachtig. Daarna keken we een film en zou ik eigenlijk weer naar huis gaan, maar het was zo gezellig dat we besloten het met een nachtje te verlengen!

De volgende dag hebben we na een Dutch ontbijt (hagelslag!) gepingpong'd met de ping pong robot, haha. Daarna zijn we met de gator naar het bos gereden en hebben we lekker gewandeld. Het was heel gezellig en het was heel lekker weer dus was heel leuk! Daarna was het weer tijd voor mij om naar huis te gaan. Ik ging naar Elizabeth's huis voor een New Year's Eve party. Eerst hadden we met z'n allen gegeten en daarna keken we op tv naar de Ball drop in NYC. Dat is een uur vooruit op onze tijd maar alsnog leuk. Om twaalf uur gingen we naar buiten maar aangezien je in dorpen geen vuurwerk af mag schieten, hadden we sterretjes haha. Nieuwjaars is waarschijnlijk de eerst feestdag die groter is in Nederland. Het was heel gezellig met vrienden en rond een uur of halfvier zijn we gaan slapen.

De dag erna werden we rond middaguur wakker en gingen we met een klein groepje ontbijten wat heel gezellig was. Daarna ging ik weer naar huis waar ik meteen mijn bed weer indook...

Dat is hoe mijn afgelopen drie weken er ongeveer uit hebbem gezien. Het was heel leuk en gaaf zoveel feestdagen in Amerika mee te maken. Morgen begint school weer dus terug naar het "normale leven". Tot over twee weken!

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Hee Eef, wat heb je toch weer veel beleefd! Geweldig om je avonturen op deze manier te kunnen blijven volgen.
Succes op school weer deze week.
Liefs

Ingeborg

Lieve Eef,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Jeetje, wat ben je druk met feestjes vieren, gezelligheid, vriendschappen en o ja, ook nog een beetje school!
Ga er vooral mee door, vier feest tot laat in de nacht, eet en drink en bovenal lach en heb plezier.

Dikke kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active