Second semester

Hallo allemaal!

Christmas Break is officeel voorbij en ik ben weer terug op school! Het tweede semester is begonnen, wat betekend dat ik officieel over de helft van mijn exchange year zit wat toch wel even slikken is. De tijd vliegt voorbij, dus ik ga alles uit de laatste vijf maanden halen!

De eerste schooldag was dinsdag en toen kon ik eindelijk mijn klassen veranderen. Mijn rooster is helemaal hetzelfde gebleven, maar ik had al een tijdje meer dan genoeg van basic fitness (ik ben tenslotte niet echt het sportieve typje, haha) dus nu heb ik het tweede uur voortaan painting/drawing, wat mij een stuk beter ligt! Aan het einde van de dag werden ik en nog 7 andere meiden naar the office geroepen, ze vonden ons namelijk wel geschikt om de kandidaten voor Mr. Bulldog uit te kiezen! Dat is als de Homecoming queen, maar dan voor de jongens en tijdens Winterwarming! Echt heel grappig dat ik was uitgekozen om geschikte kandidaten te selecteren!

Dinsdag was de coach ziek, dus onze eerste cheer practice was op donderdag. Het is tijd om te beginnen met oefenen voor Winterwarming! Winterwarming is een beetje als Homecoming, maar dan in het einde van de winter. Er zal een spirit week, Winterwarming basketbal game zijn en een pep rally! De cheerleaders treden op bij de pep rally, dus dat is super gaaf! Het is een ingewikkelde routine, met dans, stunts en een roterende piramide!

Zaterdag ben ik samen met Lisa naar Columbia gegaan om te shoppen. Winterwarming is nog ver weg, maar heb toch een jurk nodig voor de dance, dus kon ik die maar net zo goed zo snel mogelijk eentje gaan halen. Het was heel erg gezellig!

Zondag was een rustig dagje. Ik heb een beetje huiswerk ingehaald (in de Christmas Break heb ik namelijk niet zo super veel gedaan, oeps) en gezellig een film gekeken met mijn gastgezin.

Maandag was er weer een thuis basketbal game, wat betekend dat ik moest cheeren! De band speelde ook, dus na school ben ik gezellig met Francesca naar Beatrice en Elizabeth's (Beatrice's hostzus) huis gegaan. Het was heel gezellig en daarna zijn we met z'n allen naar de game gegaan. Het cheeren was wel even wennen na twee weken geen cheer! Uiteindelijk ging het gelukkig wel goed, haha.

Dinsdag, woensdag en donderdag waren gewoon normale schooldagen, met iedere dag cheerpractice na school (met Winterwarming zo dichtbij hebben we nu ook practice op woensdag).

Vrijdag was een dag waar velen al een hele tijd op hadden gewacht; een snow day vrij! Er was in Missouri een hele zware ijsstorm verwacht, hij werd vergeleken met een hele beruchte ijsstorm van 10 jaar geleden en iedereen moest binnen blijven. Vrijdag merkten we echter niks van de storm. We hadden gewoon naar school gekund, waar niemand over klaagde natuurlijk, haha.

Zaterdag had ik een super leuke logeerpartij gepland staan, met Beatrice en Francesca zou ik naar Eldon, MO, gaan om te logeren bij Merel (een andere Nederlandse exchange student) en haar hostzus. Maar de ijsstorm leek te gevaarlijk, dus we hebben moeten cancelen. Super jammer, vooral aangezien de ijsstorm wederom niet kwam opdagen... Zaterdag heb ik dus lekker weer wat huiswerk gemaakt en natuurlijk de football game op tv gekeken (naarmate je de regels doorkrijgt wordt het steeds leuker en spannender om te kijken, haha).

Zondag zou de ijsstorm écht hier in Mexico aankomen, dus was het veiliger thuis te blijven. Maar wederom zat het weer ernaast, haha. Op een klein miezerbuitje was het weer prima. Dat was dus Icestorm 2017 haha. Heb je dat ook weer eens meegemaakt. Zondagmiddag heb ik weer met Curtiss naar de game gekeken en 's avonds gezellig met mijn gastgezin een film gekeken.

Maandag was Martin Luther King Jr. Day, dus een nationale feestdag waarvoor we vrij van school kregen. 's Middags hebben we gezellig geluncht bij Taco Bell (altijd een goed idee!).

Dat is zo'n beetje mijn verslag van de afgelopen twee weken. Dan sluit ik deze blog af met een nieuwtje: Zaterdag 27 mei, 12.30PM zal ik in St. Louis op het vliegtuig stappen om het heerlijke Missouri weer te verlaten. 15.38PM zal ik in Washington DC landen en na twee uur wachten zal ik op het vliegtuig stappen en op 28 mei 07.15AM zal ik na tien maanden weer voet op Nederlandse bodem zetten.

Dat is alles voor nu! Over twee weken zie ik jullie weer in mijn volgende blog.

Groetjes,

Eva

Reacties

Reacties

Stephanie

Lieve Eeef, wat een ontzettend leuk verslag weer! Wat heb je het leuk en wat doe je veel! Pppfff wel even zwaar die terugvlucht maar wel weer heel fijn je terug in NL te hebben, maar dat duurt nog heel lang!
BJ en ik vliegen met Julie en Sam naar Florida op 21 april, dalen dan af richting Miami en terug naar Florida om dan 4 mei de terugvlucht te nemen. wat zijn je plannen in het weekend van 29/30 april? Misschien een idee om een vluchtje te nemen naar Florida/Miami dat weekend bij ons te zijn? Denk er maar eens over na!
Lots of love, Steef & BJ

Ingeborg

Lieve Eef,

Geniet en leef vooral in het hier en nu; nog niet aan terugvluchten denken! Als het tijd is, is het tijd :-) En voor jou, nu nog lang niet!!!

Dikke kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active