President's day weekend & Senior night

Hallo allemaal,

Het is na twee weken weer tijd voor een nieuwe blog! Er is de afgelopen twee weken weer ontzettend veel gebeurd waar ik weer graag over vertel.

Verder gaan waar ik de afgelopen keer ben gebleven: maandag was een normale schooldag. Na school hadden we National History day op onze school. Dan maken de leerlingen in de government lessen een project met het thema "Taking a stand in history". Francesca en ik hadden samen een exhibition gemaakt over Hitler en met de persoonlijke verhalen en bezoeken aan concentratiekampen waar we over konden vertellen, was de jury heel onder de indruk van onze presentatie. Een speciale manier om een stukje van ons land's geschiedenis te kunnen delen. Nadat iedereen gepresenteerd had, had ik weer rehearsal voor theater.

Dinsdag was cheerleading practice gecancelled, dus besloten Beatrice, Francesca en ik maar eens een pre-season work-out van voetbal bij te wonen, aangezien we allemaal van plan zijn om te gaan voetballen. Tja, dat waren we niet meer zo gewend hier... Na een warm-up rondje om het voetbalveld waren we al helemaal kapot en na de training hadden we drie dagen spierpijn, haha! Dat word nog wat als het seizoen begint, we hebben er echt heel veel zin in! Na de work-out had ik weer gewoon repetitie voor theater.

Woensdag is ook mijn derde hostbroer op bezoek gekomen. Super leuk, want die had ik nog nooit ontmoet. Woensdagmiddag had ik niets, dus ben ik voor de repetitie gezellig met een vriendin van theater naar haar huis gegaan. We hebben gezellig gekletst en wat gegeten. Voordat repetitie begon hebben we een ijsje gehaald, een super gezellige middag!

Donderdagmiddag was cheer-practice wederom gecancelled, dus hadden Francesca, Beatrice en ik besloten wat gezelligs samen te gaan doen. We zijn met zijn drieën naar de winkel gegaan om wat dingen te kopen en hebben daarna lekker gegeten bij Taco Bell. Het was heel leuk! 's Avonds had ik repetitie en na repetitie hadden we een "cast-bonding-avond". Ik heb met twee meiden van theater door heel Mexico gereden om iedereens etens-bestellingen op te gaan halen en daarna hebben we allemaal verzameld bij de theater-lerares'(ook wel mijn buurvrouw) huis. We hebben met zijn allen gegeten en een horrorfilm gekeken. Ondertussen deelt iedereen dan hun geestverhalen, het was heel gezellig! Rond middernacht is iedereen naar huis gegaan, de volgende dag waren we toch vrij.

Vrijdag werd ik in het begin van de middag opgehaald door Elizabeth, Beatrice's hostzus, ik zou namelijk bij hun gaan logeren! Toen ik daar aankwam had Beatrice's hostvader lekker frikandellen voor ons gemaakt, dan hoor je ons niet klagen! Het was heel lekker, heb de frikandellen toch wel een beetje gemist... Nadat we lekker hadden gelunched, zijn we met Beatrice's hostmom, Beatrice en Elizabeth naar Fulton geweest, een gezellig plaatsje hier niet te ver vandaan. Hier hebben we downtown een beetje rondgelopen en in de winkeltjes rondgekeken. Hierna hebben we een stukje Europa in Amerika bezocht, hier staat namelijk een stukje Berlijnse muur! Wel heel apart. Weer thuis hebben we lekker een film gekeken en zijn daarna gaan slapen, omdat iedereen wel moe was na een lange schoolweek!

Zaterdagochtend had Beatrice's hostvader lekker ontbijt voor ons gemaakt en daarna zijn we met Beatrice's hostmom, hostgrandma en Elizabeth naar de Amish geweest. Dat is een vorm van het Christendom en er is een soort dorp hier niet te ver vandaan. Ze gebruiken geen elektriciteit, hebben speciale manier waarop de zich kleden en hun haar doen en willen bijvoorbeeld niet dat er foto's van ze wordt gemaakt. Ze hebben allemaal winkeltjes met zelfgemaakte spullen en zelfgemaakt eten. De mensen waren ook heel vriendelijk, heel interessant en leerzaam om zo'n cultuur mee te maken waar ik eigenlijk weinig vanaf weet! Weer thuis hebben Beatrice en ik lekker een gator-ritje gemaakt met Beatrice's hostvader, echt genieten daar! Ondertussen hadden we ook besloten onze logeerpartij nog een nachtje te verlengen! 's Avonds hadden we gezellig een bonfire met s'mores!

Zondag werden we weer wakker met heerlijk ontbijt en Beatrice en ik werden aan het eind van de middag afgezet in downtown Columbia. We hebben daar lekker rondgelopen, een beetje geshopt en een ijsje gegeten. Na ongeveer twee uur kwam Elizabeth ook en zijn we naar een sportwinkel gegaan. Beatrice en ik hadden namelijk nog allerlei spullen nodig voor wanneer voetbalseizoen start! Later kwam Beatrice's hostmom ons daar ophalen en hebben ze mij de campus van Mizzou (Missouri University, de grootste university van Missouri) laten zien. Dat was echt zo gaaf! Zou het echt geen straf vinden om daar te studeren (geen zorgen, kom nog gewoon eind mei terug, hoor). Ondertussen hadden we ook besloten dat ik nog een nachtje zou blijven logeren, want maandag waren we namelijk vrij voor President's day! Onderweg hebben we bij Steak 'n Shake (beste plek in de Midwest!) wat te eten gehaald en zijn we weer naar huis gegaan. 's Avonds hebben we gezellig een film gekeken en een Mamma Mia! sing-along gedaan. Uiteindelijk hebben we om half twee nog een pizza in de oven gegooid.

Maandag was een lekker rustig dagje. We hebben eerst lekker ge-pingpong'ed met de pingpong-robot en daarna nog gezellig met z'n tweetjes een film gekeken. Aan het eind van de middag was het weer tijd voor mij om naar huis te gaan en 's avonds had ik weer rehearsal voor theater. Echt een geweldig weekend dus!

Dinsdag was weer gewoon een normale schooldag. Na school ben ik gezellig met Beatrice eten gaan halen bij Subway, die avond was er namelijk een basketbalgame. Ik mocht dus weer cheeren, echt super leuk! Nadat ik klaar was met cheeren, ben ik weer gezellig bij Beatrice gaan zitten die met d'r band moest spelen en hebben we de rest van de game gekeken. Het was super gezellig!

Woensdag was een normale dag. Omdat er 's avonds iets op school was, was theater rehearsal naar de ochtend verplaatst. Wel fijn om dan 's middags een middag en een avond vrij te hebben, aangezien ik nu standaard van 7.30AM tot 8.45PM op school zit. Is het wel allemaal waard natuurlijk!

Donderdag was een normale schooldag, met na school mijn aller-laatste cheerpractice... Winterseizoen is voorbij gevlogen! Ik ga het heel erg missen, maar ben er klaar voor om weer iets nieuws uit te proberen en te gaan voetballen! 's Avonds had ik weer rehearsal.

Vrijdag hoefden we de eerste helf van de dag niet naar school, omdat er een international student panel op school was. Dan komen de internationale studenten van de Missouri Militairy Academy naar de high school zodat juniors vragen kunnen stellen over hun landen. De drie Mexico High School exchange studenten zaten ook in het panel. 's Ochtends waren er donuts voor ons geregeld en daarna hadden we drie vragenrondes. Daarna hadden we lunch met de organisatoren en de internationale studenten. Het was heel interessant.

Daarna moesten we weer gewoon terug naar de les en de laatste uren volgen. Na school ben ik weer gezellig met Beatrice naar Subway gegaan om wat eten te halen. Daarna begon mijn aller-laatse basketbalgame. Nadat ik daarvoor ge-cheer'ed had was ons seizoen officieel voorbij. Wat wel heel leuk was, het was senior night! Dan worden de senior atleten geërd. Om de beurt worden onze namen aangekondigd en lopen we met onze ouders (in mijn geval met mijn hostparents) over het veld en klapt het publiek voor je. Dan krijgen we allemaal een bloemetje en een cadeautje. Hierna heb ik de laatste wedstrijd nog gevolgd.

Zaterdag ben ik met Harry en een vriend van Harry naar Columbia geweest om te winkelen. Nadat we wat gewinkeld hadden, zijn we wat gaan eten bij Steak 'n Shake en zijn daarna weer naar huis gegaan. 's Avonds had mijn hostvader heerlijk voor ons gekookt. Het was super druk, mijn hostbroer en zijn vriendin waren er ook nog steeds. We hadden te vieren dat hij die dag zijn vriendin ten huwelijk had gevraagd en ze had "ja" gezegd! Echt zo lief en zo blij voor ze! Daarna hebben we nog een spelletje gespeeld en heeft Curtiss ons een kaartspelletje geleerd dat hij altijd in de Navy speelde. Een heel geslaagde avond!

Zondag werd ik rond het middaguur door Angela en Elayna (vriendinnen van theater) opgehaald om te gaan shoppen in Columbia (ja, alweer). Eerst hebben we lekker bij McDonald's wat gegeten en in Columbia hebben we lekker rondgelopen, wat echt heel gezellig was! Na een hele dag rondsjokken, hebben we met zijn drietjes nog iets gegeten. Weer terug in Mexico zijn we nog even naar Walmart gegaan en daarna heeft Angela mij weer thuis afgezet. Het was een heel gezellige dag met de meiden!

Pfoe, ik heb het gevoel alsof dit weer een heel lang verhaal is geworden. Zoals jullie waarschijnlijk wel lezen heb ik het hier ontzetten naar mijn zin en wil ik er nog niet echt aan denken dat ik over drie maanden alsweer op Nederlandse bodem sta... Ik ben zo blij dat ik zoveel geweldige dingen meemaak, zulke geweldige meiden om me heen heb en bij zo'n geweldig gastgezin woon. Ik geniet iedere dag en de komende weken staan er weer allerlei nieuwe en leuke dingen op de planning, maar dat lezen jullie de volgende keer.

Tot over twee weken,

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Ha die Eef,
Ik lees wel dat je het nog steeds geweldig vindt allemaal. Voor ons is dat zo leuk om te lezen en ja, je wilt nog niet naar huis zelfs.....het leven is één groot feest voor je; heerlijk, geniet er maar lekker van.
Dikke zoen!

Ingeborg

He lieve Eef,

Elke dag een feestje, elke dag een cadeautje; wat ben je vol aan het leven :-)
Ga er vooral lekker mee door!

Kus,
Ing

Jenny en Roel

Lieve Eef,
Wat heb je het heerlijk daar, het leven is een groot feest en iedere dag is weer een verrassing. Geniet er van!!!!!!
Liefs en een dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active