Soccer, districts & Eldon

Hallo allemaal,

Het is alweer twee weken verder en er is weer heel erg veel gebeurd, waarover ik graag schrijf.

Winter sports season is voorbij en dat betekend dat de Spring sports beginnen. Dit betekend weet iets nieuws voor mij, ik heb namelijk besloten te gaan voetballen. Het is hier een soort van traditie dat de exchange students altijd voetbal spelen, omdat het zo'n grote sport in Europa is. Die traditie wil ik natuurlijk niet verbreken. 27 Februari begonnen de trainingen. Dat is wel even wennen. Naast het feit dat ik nog nooit een voetbal heb aangeraakt, moeten we opeens heel veel aan onze conditie wennen. Dat betekend rennen, haha. De groep meiden die spelen zijn heel erg aardig. Iedereen moedigt zijn teamgenoten aan en tot nu toe vind ik het heel leuk! Na training werd ik door Angela opgehaald en hebben we samen wat avondeten gehaald. Daarna moesten we meteen door naar theaterrepetitie.

Dinsdag, woensdag en donderdag hadden een beetje dezelfde indeling. Het waren gewoon normale schooldagen en de voetbaltraining is heel leuk! Ik had al echt het gevoel dat ik meer leerde, ook al ben ik echt verschrikkelijk, haha. Donderdag mochten we onze reader's voor de school optreden wat super gaaf was. De reacties waren heel goed! Donderdagavond was de vooravond van Districts. We hadden toen onze laatste dressrehearsal en heel veel ouders en mensen uit de omgeving kwamen kijken. Districts werden op onze school georganiseerd, dus donderdagavond bleef iedereen nog na repetitie. We hielpen onze lerares met eten klaarmaken voor de jury en andere coaches en uiteindelijk kwam ik om half twaalf thuis.

De volgende dag moest ik om zeven uur op school zijn en hebben we nog wat verder geholpen met alles klaar zetten. Langzaam kwamen andere scholen aan en het was wel heel spannend. We moesten de hele dag uit de les blijven om de competitie te leren kennen. We hebben een reader's gekeken en zijn daarna naar boven gegaan om te oefenen. Wij waren als vierde aan de beurt, na de break. Het was zo spannend maar het ging heel erg goed! Ons stuk gaat over de gevaren van Social Media, want met reader's is het belangrijk om een sterke boodschap over te brengen. Een van onze leraressen had het stuk geschreven en het was heel erg goed. Hierna keken we naar alle One Acts, wat een andere vorm van theater is. Wederom deed onze school het heel erg goed, dus dat werd hopen dat we naar State zouden mogen!

Zaterdagochtend hadden we om 9 uur 's ochtends voetbalpractice. Na practice ben ik naar huis gegaan en heb even gedouched en wat klusjes gedaan. Om vijf uur 's middags ging ik weer naar school, want het was tijd voor de award ceremonie. Hier zouden we dus gaan horen of we naar State mochten of niet. Er waren zes reader's waarvan er één naar State mocht en vijf One Acts waarvan er ook maar één naar State mocht. Uiteindelijk begonnen ze een uur te laat, niet heel erg goed voor de zenuwen, we wilden het zo graag! Ze begonnen met de laatste plaats en zo door naar de eerste. En zowel de Reader's als de One act van Mexico MOGEN NAAR STATE!!!

We hadden allebei eerste plaats! We hebben er echt zo ontzettend veel zin in en we gaan keihard oefenen! State is op 21 en 22 April in Springfield, MO. Nadat we allemaal foto's hadden gemaakt met onze award zijn we naar onze lerares' huis gegaan om het te vieren. We hebben lekker gegeten, een film gekeken en spelletjes gespeeld. Een super geslaagde avond!

De volgende dag ben ik gezellig met Lisa naar Columbia geweest om te winkelen, wat heel erg leuk was! We hebben gezellig door de mall rondgelopen en zijn naar onze favoriete winkels gegaan.

Maandag was weer een normale schooldag. We hebben twee weken vakantie van repetitie, dus deze dagen ging ik na voetbal gewoon naar huis. Op donderdagavond had mijn Community representative mij gevraagd om een presentatie over mijn land te doen voor haar club. De bijeenkomst was in een restaurant in Mexico. Eerst heb ik met ze meegegeten, daarna heb ik mijn presentatie gedaan. Ze vonden het heel interessant en heel leuk dat ik er was, dus het was wel heel gezellig om te doen.

Vrijdag mochten we eerder weg van school, omdat we onze eerste oefenvoetbalgame was. Ik mocht nog niet spelen, maar iedereen moest meereizen. Met de schoolbus gingen we naar Columbia waar het was, waar we met zijn allen onze warm-up hebben gedaan. Daarna moesten de mensen die niet speelden kijken zodat we ervan konden leren. Het was heel erg leuk om mee te maken, ondanks dat het vroor buiten... Ik had drie paar broeken aan en was nog steeds koud. Rond negen uur kwamen we weer aan in Mexico, en Beatrice bleef bij mij logeren wat heel erg leuk was! We hebben pizza gegeten en hebben daarna nog even gekletst. Daarna zijn we snel gaan slapen omdat we de volgende ochtend weer training hadden.

Na voetbaltraining haalde Beatrice's hostmom ons op en gingen we allemaal (ook Francesca) naar haar huis om daar even te douchen. Beatrice's hostdad had voor ons frietjes en frikandellen klaar gemaakt, zo lekker! Daarna werden we naar Eldon, MO, gebracht voor een sleepover met Merel (Nederlandse exchange student) en haar hostzus Maggie! Na een uur rijden kwamen er aan en hebben we gezellig bijgepraat. Hierna hebben we lekker pizza gegeten en kwamen er nog twee andere meiden. Stephanie, een exchange student uit Brazilië en Halle, een vriendin van hun. Super gezellige grote groep meiden dus! We zijn met z'n allen naar Get Air geweest, dat is een hele grote hal met allemaal trampolines (En. De. Foampool!). We hebben hier een uur rondgesprongen en het was zo leuk! Hierna zijn we even naar de winkel gegaan voor wat spullen en daarna zijn we naar huis gegaan. Daar gingen we met z'n allen lekker Nederlands stamppot gemaakt met tiramisu als toetje! Het voorbereiden van het eten duurde wel twee uur, maar dat was het zeker waard! De stamppot smaakte precies zoals we gewend waren.

Hierna hebben we gewoon gezellig gekletst en zijn daarna gaan slapen.

De volgende ochtend had Merel pannekoeken gebakken, echt zo lekker! Heb dit weekend dus veel lekker Nederlands eten op dat ik wel gemist heb, haha. Hierna ging iedereen weg, dus hebben Beatrice, Francesca, Merel en ik nog een film gekeken. Daarna gingen we weer terug naar Mexico. Onderweg zijn we nog gestopt bij een geweldige souvenir/fudge-winkel waar we fudge hebben gegeten.

Poeh, ik heb het gevoel dat dit weer een heel lang verhaal is geworden. Er gebeurd hier ook gewoon zoveel leuks waarvan ik zo erg geniet! Over twee weken ben ik weer terug met een nieuw verhaal!

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Wat een leuk verhaal weer Eef!
Wat doe je toch veel geweldige dingen en wat geniet je intens. Zoo leuk om te lezen.
Ik had nooit verwacht dat jij nog eens zou gaan voetballen..de wonderen zijn de wereld nig niet uit! Het zsk straks weer wennen zijn in NL na zo'n geweldig jaar:).
Dikke zoen en 'enjoy life'! Marlies

Ingeborg

Lieve Eef,

Voetballen?!?!?!? Het wordt tijd dat je terug naar huis komt, want het loop te spuigaten uit met je :-) :-) :-)
Lief mens, blijf genieten, ontdekken, ontmoeten en experimenteren!

Kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active