Mississippi & State

Hallo allemaal!

De afgelopen twee weken zijn weer voorbij gevlogen, omdat er zoveel leuke dingen zijn gebeurd! We hadden eindelijk Easter break en het was tijd om ons toneelstuk naar de State competition te brengen. Daar ga ik over vertellen in deze blog.

Op maandag hadden we weer een soccergame en voor de eerste keer hadden we gewonnen! Wij hadden 5 keer gescoord dus we waren best trots op onszelf, haha. De coaches waren ook blij, dus de volgende dag kregen we een day off. Dat kwam perfect uit, want ik moest m'n spullen pakken voor Easter break; ik ging namelijk met mijn gastgezin naar Newton, Mississippi om mijn hostdad's moeder te bezoeken!

Woensdag was de laatste schooldag voor de vakantie en dat was gewoon een normale dag. We hadden soccer na school en na soccer hadden we weer rehearsal voor theater. Donderdagnacht vertrokken we rond 1.30AM naar Mississippi, wat ongeveer 10 uur rijden was. Ik wilde heel optimistisch wakker blijven om zoveel mogelijk te zien, maar was ergens in de eerste 10 minuten in slaap gevallen en werd wakker met daglicht in Mid-Mississippi. Oeps...

Rond 11.30AM kwamen we aan, waar ik m'n hostdad's moeder kon ontmoeten. Ze is echt super lief en heeft een heel schattig klein huisje op een stuk land met veel kippen en honden. Echt leuk om wat familie van mijn gastgezin te ontmoeten, aangezien ze allemaal zo ver weg wonen. We waren allemaal kapot dus hebben niet zoveel gedaan die dag. We hebben vooral in de zon gerelaxed (het was rond de 30 graden) en zijn even naar Walmart geweest. 's Avond had mijn hostdad heerlijk vlees op de grill gegooit en hebben we met zijn alle gegeten. Daarna nog even tv gekeken en lekker optijd naar bed!

Vrijdag gingen we naar een stadje een uurtje verderop, genaamd Meridian. Meridian heeft hele mooie meren en bossen, waar we een tijdje hebben rondgewandeld. Nadat we daar een paar uurtjes zijn geweest hebben we wafels gegeten en zijn we weer terug gegaan. 's Avonds waren mijn Hostdad's tante en neef ook gekomen en heeft hij vis gegrild.

Zaterdag zijn we naar Jackson gegaan, dat is de grootste stad en hoofdstad van Mississippi. Dat was zeker anders dan ik gewend was, veel buurten waren nogal sketchy, haha. De binnenstad is heel leuk en heel southern. Eerst hebben we iets gegeten bij What-a-Burger, een geweldig burgerrestaurant dat ze hier alleen in de zuidelijke staten hebt. Daarna wilden we naar de vulkaan gaan kijken (ja, Jackson heeft een vulkaan, haha), maar die was helaas gesloten. Daarna zijn we naar Medgar Evers' huis gegaan. Dat was een civil right's activist en zijn huis is nu een museum. Hierna zijn we naar Mississippi's oude State capitol gegaan, waar nu een museum in zit over de geschiedenis van Mississippi, wat heel interessant was. Daarna hebben we de Governor's mansion bekeken en het huidige State Capitol gezien. Nadat we Jackson hadden gezien gingen we naar Vicksburg. Dat is 10 minuten van de Louisiana grens af en een plek waar tijdens de Civil war de Confederate soldiers en de Union soldiers hebben gevochten. Er waren heel veel monumenten en borden lieten zien waar de linies van beide partijen hebben gestaan. Het was ontzettend interessant om hier over te leren. Daarna hebben we snel eventjes de Mississippi river overgestoken zodat ik ook weer kan zeggen dat ik in Louisiana ben geweest. Hierna zijn we weer terug naar Newton gegaan.

Zondag was Easter Sunday en mijn hostparents hadden voor mij een Harry gigantische Easter baskets gemaakt met super veel snoep erin, zo lief! We hebben daarna buiten in de zon gezeten en zijn een stukje gaan wandelen op zoek naar de krokodil die vaak onder een bepaald bruggetje zit, maar ik heb hem helaas niet gezien. Wel hebben we een schildpad gevonden die nu ons nieuwe huisdier is. 's Avonds hebben we met de hele familie Easter dinner gegeten, wat super gezellig en heel lekker was!

Op maandag was het jammer genoeg tijd om terug naar Missouri te gaan. Ik heb het geweldig gevonden in Mississippi! Hoewel het misschien niet boven aan de lijst staat voor vakantiebestemmingen, is het heel gaaf omdat het compleet anders is van de andere staten, wat super is om mee te maken. Zeker al heel anders dan in Missouri! Rond 10AM gingen we terug en deze keer bleef ik wél wakker. 's Avonds hebben we gegeten bij Lamert's. Dat is een restaurant waar de een meal besteld en dan gratis extra eten krijgen waarmee ze door het restaurant lopen. Ook hebben ze er hele goede rolls (een soort brood). Als je een rol wilt, steek je gewoon je hand in de lucht en dan gooien ze 'm naar je toe. Ik ben best trots dat ik ze ook echt heb gevangen. Rond 8.15PM kwamen we weer thuis en ik mocht meteen door naar rehearsal. Het was tenslotte ons laatste rehearsal voor State!

Dinsdag was weer een normale schooldag. Na school hadden we weer soccerpractice en na soccer hadden we nog één laatst community optreden met ons stuk. Veel mensen waren komen kijken en het ging heel goed!

Woensdag hadden we geen practice na school, dus Beatrice, Laura (de nieuwe Franse exchange student) en ik zijn gezellig naar Walgreens en Taco Bell geweest. Later kwam Brooke er ook bij en zijn we met zijn allen naar de Varsity soccer game gegaan. Later kwamen er ook nog wat andere meiden. Het weer was heerlijk en het was heel gezellig. Toen de game voorbij was zijn we met zijn allen naar de baseball game gegaan, maar we bleven niet te lang aangezien ik en twee andere nog onze spullen moesten pakken.

Donderdag hoefde ik alleen naar mijn eerste les, want daarna zou het hele speech & debate team vertrekken naar Springfield, MO, voor de State competition! Dit is van terug in begin maart, toen we district champions werden en dus naar state mochten met theater. Ongeveer 20 mensen hadden zich met vanalles en nogwat gekwalificeerd voor state, leuke grote groep dus! Nadat we alles in de bus hadden geladen vertrokken we. Het was ongeveer vier uur rijden en onderweg zijn we gestopt bij de "World's Largest gift shop" en we zijn wederom bij Lambert's wezen eten. Aangekomen in het hotel mochten we even relaxen en daarna moest iedereen oefenen. Uiteindelijk zijn we op tijd naar bed gegaan omdat de volgende dag performance day was!

Vrijdag gingen we rond acht uur naar Glendale High School, waar wij moesten optreden. Eerst hebben we een paar andere stukken bekeken en daarna hebben we nog even geoefend. Hierna was het onze beurt en het ging heel goed! Aan het einde van ons stuk zat het publiek te huilen en handen vast te houden, dus ik denk dat onze boodschap goed is overgekomen! Toen we hadden omgekleed zijn we gezellig met zijn allen gaan lunchen. Hierna hebben we meer acts bekeken, waaronder een andere groep van onze school waarbij het ook heel goed was! De directeur onze school was zo trots op ons, dat hij het hele state-team op diner trakteerde! Hierna hadden we onze un-birthdayparty, wat een traditie is voor state. Iedereen krijgt $5 en 20 minuten in Target om iets te kopen voor die $5. Terug in het hotel moesten we het inpakken met wat we ook kunnen vinden en dan krijgt iedereen iemands cadeautje. Alle cadeautjes zijn heel random maar heel grappig. Ik heb twee dozen cakemix, wat cakeglazuur en een strandbal gekregen, haha. Hierna zijn we gauw naar bed gegaan, aangezien sommige van onze de volgende dag moesten optreden.

Zaterdag gingen we naar Missouri State University, waar de individual events optraden. Ik was alleen deel van een groupevent, dus wij mochten gewoon kijken waar we wilden. De optredens waren heel goed en het niveau was heel hoog. 's Middags hebben we met zijn allen gelunched en kregen we het nieuws dat 3 van onze 5 individuals naar de finals gingen, wat super goed is! Nadat we de finals hadden gekeken was het tijd voor de award ceremony. Reader's (waar ik in zat) is 7e geworden en de rest had ook heel goed gescoord, dus we waren heel trots op onszelf. Daarna gingen we weer de bus in en na een korte stop voor eten zijn we weer terug naar Mexico gegaan. Nadat we alle spullen uit de bus hadden geladen was ik rond een uur thuis. Een super druk weekend maar het was echt geweldig! We zijn echt een grote theaterfamilie en ik vind het heel jammer dat het nu voorbij is. We kunnen heel trots zijn op onze resultaten en we hebben het geweldig gehad dit weekend!

Dat is alles dat er is gebeurd de afgelopen twee weken. Dit is waarschijnlijk een heel lange blog geworden, er is gewoon zoveel gebeurd! De komende week staat er ook weer van alles op de planning, maar dat lezen jullie dan.

Groetjes,

Eva


Reacties

Reacties

Jenny

Lieve Eef we hebben genoten van alles waar je weer aan meegedaan hebt en dat is niet niks! Iedere dag beleef je wel wat bijzonders.
Je kunt wel zeggen dat je aardig op de hoogte bent van allerlei zeer bijzondere zaken.
Vooral het opvangen van brood zou ik graag willen zien. Bedankt voor het leuke verslag en de vrolijke plaatjes. Veel plezier de komende tijd! Liefs van ons beiden, poot van Bart.


{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active