Prom & Last orientation

Hallo allemaal!

We zijn weer twee weken verder en dat betekend een nieuwe blog! Deze keer stond er een heel belangrijke gebeurtenis op de planning, namelijk Prom! Hier keek ik al super lang naar uit en was super gaaf! Maar eerst ga ik even verder waar ik ben gebleven.

Maandag was een normale schooldag en we hadden een voetbalgame na school. We hadden goed gespeeld, dus kregen we dinsdag weer een dagje vrij. Ik ben gezellig met Beatrice het dorp in geweest om gezellig een beetje te winkelen en een hapje te eten. Daarna moesten we naar een sandwichshop om een shift te werken, om zo geld op te halen voor een goed doel. Ieder jaar doen ze met soccer een wedstrijd die in het teken staat van een goed doel. We moesten tafels schoonmaken en broodjes naar klanten brengen en hebben uiteindelijk best veel geld opgehaald!

Woensdag was weer een normale schooldag en donderdag hadden we een homegame. Eerst hadden we gespeeld en daarna moest ik ballenmeisje zijn. Vrijdagochtend hadden we practice om 6 uur, voor school en vrijdag na school ben ik met Brooke en Laura naar Walgreens gegaan om wat nepwimpers en nagels te kopen. Zaterdag was namelijk Prom! Vrijdagmiddag na school begonnen we al met de eerste voorbereidingen en op zaterdagochtend was het weer vroeg op om verder te gaan. Brooke haalde me rond 12 uur op om snel wat spullen kopen. Het regende ontzettend hard dus Brooke heeft mijn make-up snel in de auto gedaan terwijl we wachtten op een andere vriendin, haha. Daarna gingen we een poging doen om naar Beatrice en Elizabeth te gaan, maar de wegen waren zo overstroomd dat het niet lukte. In plaats daarvan gingen we naar mijn huis om snel onze haar te doen en onze jurken aan te trekken en wat foto’s te maken.

Onderhand was het al half vier en toen lukte het ons wel om naar Beatrice en Elizabeth te gaan. Daar hadden we met de hele groep afgesproken. Eerst hadden we wat foto’s gemaakt en daarna hadden Beatrice’s gastouders een geweldig diner voor ons voorbereid!

We hebben gezellig met zijn allen gegeten en toen gingen we onderweg naar Prom. De hal was heel mooi gedecoreerd en natuurlijk waren er ook een Prom King en een Prom Queen. We hadden gezellig gedanst en gingen toen terug naar Beatrice om ons om te kleden voor After Prom. Helaas ontplofte onderweg naar After Prom onze band, dus eerst hebben we een uurtje langs de kant van de weg gestaan om 1 uur s’nachts. Nadat we een snelle midnight snack hadden gehaald kwamen we eindelijk aan bij After Prom. Er werden allemaal prijzen uitgedeeld en ik heb een $25 giftcard voor Dary Queen gewonnen. Om 3 uur was het afgelopen en zijn we terug naar Beatrice gegaan waar we een sleepover hadden. Maar tegen de tijd dat we in bed lagen om half zes was het al licht buiten.

Rond half twee werden we op zondagmiddag wakker en we hebben eerst even lekker ontbeten. Daarna hebben we nog gezellig gekletst en ben ik weer naar huis gegaan. Ondanks dat Prom niet helemaal ging zoals gepland (regen, overstromingen en ontplofte band) was het echt een geweldige ervaring en ik ben zo blij dat ik het heb kunnen meemaken! Het is een avond om nooit te vergeten.

Maandag moesten we gewoon weer naar school. We hadden eigenlijk een voetbalgame, maar die werd gecancelled vanwege het slechte weer. Ook op dinsdag werd de game gecancelled, maar dat kwam wel goed uit want nu kon ik naar de Art show! Ieder jaar organiseert de school een art show waar alle art studenten hun werk van het afgelopen jaar tentoonstellen. Ik zit in twee art classes dus ik had ook een tafeltje. De hele dag heb ik meegeholpen met de voorbereidingen. Nadat we na school de show hadden bekeken ben ik gezellig met Beatrice en haar gastgezin uit eten gegaan in het dorp. Daarna zijn we met zijn allen naar het bandconcert gegaan wat heel leuk was!

Ook woensdag was er een concert op school, namelijk het koorconcert. Daar ben ik met Beatrice naartoe gegaan en het was heel erg goed! Ik was onder de indruk van hoe hoog het niveau lag. Daarna zijn we met haar gastgezin naar wat vrienden van hun geweest waar we pizza hebben gegeten. Het was een heel gezellige avond en super leuk om je vrienden in koor te zien optreden.

Vrijdag zijn we met school op fieldtrip naar de glasblazerij geweest. Om 8 uur vertrokken we naar St. Louis, waar de fabriek is. Het is een heel leuk gebouwtje en ze hebben ons een demonstratie gegeven van hoe ze vazen maken. Het was ontzettend interessant om te zien! Daarna hebben we gelunched en rondgekeken in de galerij, het was ontzettend mooi. Vroeg in de middag vertrokken we weer, want de voetbalspelers moesten op tijd terug in Mexico zijn omdat we een voetbalgame hadden.

Zaterdag was mijn organisatie’s re-entry orientation. Dat is de laatste oriëntatie en dan bereiden ze ons voor op ons vertrek. Hoewel het niet echt een heel leuk onderwerp is, was het wel een gezellige middag. We zijn gaan rollerskaten (wat niet heel soepel ging) en daarna hebben we in een park pizza gegeten.

We hebben gereflecteerd op het afgelopen jaar en vinden het allemaal wel jammer dat de tijd zo snel gegaan is. Daarna zijn we een ijsje gaan halen en hebben we dag gezegd. Terug in Mexico ben ik nog gezellig een uurtje bij Francesca en Laura gebleven en ben ik weer naar huis gegaan.

Zondag heb ik mijn gastgezin geïntroduceerd tot Nederlands eten, ik heb namelijk stamppot gemaakt. Dat was best interessant voor ons allemaal, want ik heb het nog nooit gemaakt. Ik deed er drie uur over, maar uiteindelijk is het best goed gelukt! Mijn gastgezin vond het super en het is een recept dat ze gaan onthouden!

Dit is zo ongeveer wat er is gebeurd de afgelopen twee weken. Komende weken staat er nog veel leuks op de planning, met als hoogtepunt Graduation! Hier zullen jullie de volgende keer over lezen!
Tot over twee weken,

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Er is, zoals altijd, weer heel verl gebeurd Eef. Wat maak je toch veel mee en wat geniet je toch van alles. De tijd begint nu echt te dringen, over 3 weken ben je weer thuis en ben je aan het bijkomen van een lange reis.
Geniet nog even van je heerlijke jaar in de USA! Een ervaring die je nooit zult vergeten.
Liefs, Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active