Graduation, Senior night & banquets

Hallo allemaal!

Het is weer twee weken sinds mijn laatste verhaal, dus het is weer tijd om over mijn gebeurtenissen te vertellen! In deze twee weken ben ik afgestudeerd van de Mexico High School. Maar eerst ga ik verder waar ik vorige keer was gebleven.

Maandagavond was Senior night voor soccer. Hetzelfde principe als met cheerleading, dan lopen alle seniors met hun ouders over het veld en worden onze namen, toekomstplannen en favoriete herinneringen van soccer omgeroepen. Je krijgt dan ook een klein cadeautje. Nadat de seniornight voorbij was, was de game en alle seniors werden ingezet als starters. Het was een heel gave avond en ik heb zelfs gescoord. Haha, wie had gedacht dat die dag ooit zou komen?

Dinsdag zouden we de laatste soccergame van het seizoen hebben, maar toen we daar aankwamen bleek onze game te zijn gecancelled. Wel heel jammer omdat het onze laatste game zou zijn, maar ik ben tenminste op m'n hoogtepunt gestopt. In plaats van de game zijn we naar een dierenwinkel gegaan en hebben we kuikentjes en baby-eendjes geaaid.

Woensdag was mijn allerlaatste schooldag op de Mexico High School, dat was wel even slikken. Het is jammer dat je al gedag zegt tegen een aantal mensen en je leraren. Ik heb echt een geweldige tijd gehad op MHS en ik ga iedereen heel erg missen.

In de avond hadden we een athletic banquet. Dat is een etentje voor alle senior atleten waar we onze posters krijgen en we medailles krijgen. Ze roepen dan iedereens naam om en ik heb dus een medaille voor cheer en voetbal gekregen. Het eten was ook heel goed en het was een heel gezellige avond.

Donderdagmiddag hadden we onze eerste graduationpractice. Dan oefenen we hoe de ceremony zal gaan en we kregen eindelijk onze cap & gown. Dan voelt het wel officieel! Aan het einde hebben we met alle seniors een foto gemaakt. 's Avonds had ik een speech & theatre banquet. Dat is een etentje voor alle studenten die meegedaan hebben met theateractiviteiten. Eerst aten we en daarna werden awards uitgedeeld.

Vrijdagochtend ben ik met Beatrice en Laura naar Columbia gegaan om te winkelen, wat heel gezellig was. In het begin van de middag hebben we ze weer naar huis gebracht en heb ik iets gezelligs met mijn gastgezin gedaan. 's Middags zijn we gaan bowfishen, dan probeer je vissen te vangen door ze met een pijl en boog te schieten. We zijn tot in de nacht gaan vissen, als het donker is zijn ze namelijk goed te zien door de spotlights op de boot. We zijn tot ongeveer middernacht gaan vissen en daarna hebben we om een uur lekker ontbeten. Rond half drie lag ik in bed. Het was een heel gave ervaring!

Zaterdagmiddag ben ik naar Susanna, een Italiaanse exchange student die ik heb ontmoet ik Chicago, gegaan voor een sleepover. Ik was super blij haar weer te zien! Eerst hebben we gezwommen en daarna zijn we met wat andere meiden naar Columbia gegaan om een klein beetje te winkelen en gezellig wat te eten. Daarna zijn we weer naar haar huis gegaan waar we gezellig hebben gekletst. Rond een uur of drie gaan we gaan slapen.

De volgende ochtend moesten we om zeven uur op, want we gingen uit eten voor ontbijt. We waren helemaal kapot, maar het was wel heel gezellig. Onderweg naar huis stopte we bij een paar winkels om wat spullen te halen en weer thuis hebben we een stuk gewandeld. Daarna hebben we gerelaxt, gezond en gezwommen. Rond een uur of vier werd ik weer opgehaald. Het was een super gezellig weekend! 's Avonds hadden de graduating seniors hun baccalaureate. Dan word er een soort kerkdienst voor ons op school georganiseerd. Er was een band die Christelijke liedjes zingt en mensen die voorlezen uit de bijbel. Naderhand neemt iedereen foto's in hun cap & gown.

Maandagochtend hadden we onze laatste graduationpractice. Deze keer hadden we practice buiten. Die avond was het eindelijk zo ver: graduation. Voor de laatste keer liep ik door de gangen van de Mexico High School. Een uur vantevoren verzamelde we in de school en om acht uur liepen we in een rij naar de sportveld. De band speelt dan een paar liedjes en daarna worden de speciale awards uitgerekend. Een paar studenten waren uitgekozen om graduationspeeches te geven. Daarna staan de leerlingen per rij op en gaan in de rij staan. Dan wordt om de beurt iedereens naam geroepen. Als je naam word geroepen, loop je over het podium, schudt je een aantal handen, neem je een foto met de man die je je diploma geeft en dan krijg je je diploma.

Je loopt tussen een tunnel van alle leraren die je dan feliciteren. Nadat iedereen is geweest verplaatsen we onze tassel van links naar rechts om te laten zien dat we graduated zijn. Daarna lopen we in een rij het veld op en gaan we in een acht staan. Dan tellen ze tot drie en gooiden we allemaal onze cap in de lucht gevolgd door vuurwerk. Wat een geweldige ervaring!

We hadden een half uurtje om foto's te maken en daarna gingen we naar de YMCA waar de project graduation bussen op ons stonden te wachten. Project graduation is een viering na graduation. We gingen naar de YMCA in Jefferson City. Eerst kregen we pizza en daarna konden we vrij doen wat we wilden. Er was een klimmuur, verschillende opblaasparcours, een fotobooth en een basketbal- en volleybalveld. Om 3 uur 's nachts werden prijzen uitgereikt. Ik heb een $15 giftcard voor Taco Bell en een koffiemachine gewonnen, haha. Daarna gingen we terug in de bus en iets voor vijven kwamen we weer thuis. Waarschijnlijk niet heel verrassend: Dinsdag heb ik de hele dag geslapen. Dinsdagavond was Francesca en Laura's graduationparty en dus ook de laaste keer dat ik Francesca zou zien, want die zou de volgende dag vertrekken. Het was een heel gezellig feest en jammer om daarna gedag tegen Francesca te moeten zeggen.

Woensdag hebben we het een beetje rustig aangedaan, omdat ik niet heel veel slaap had gekregen de afgelopen dagen, haha. Donderdagmiddag ben ik gezellig met Lisa en Curtiss gaan lunchen. Het was heel leuk!

Vrijdagavond werd ik opgehaald om naar Beatrice te gaan voor haar en Elizabeth's graduation party. Jammer genoeg stormde het echt verschrikkelijk, maar het feest werd gewoon naar binnen verplaatst en het was alsnog heel leuk! 's Avonds ben ik weer naar huis gegaan en heb ik met een vriend nog bij Sonic gegeten. Het was een heel gezellige avond!

Zaterdag vertrok Lisa naar Engeland, dus dat was de laatste keer dat ik haar zag... Gedag zeggen was heel moeilijk, want je woont daar een jaar en dan krijg je wel een heel goede band. Ik ga haar ontzettend missen, maar we gaan goed contact houden en ik hoop dat ik haar snel weer kan zien. Daarna ben ik het dorp ingegaan om wat spullen te halen en 's middags ben ik met Beatrice en Laura naar een graduation party van een vriendin gegaan. Daarna ben ik met Beatrice mee naar haar huis gegaan waar we gezellig met z'n allen hebben ge-pingpong'ed en hebben gekletst. Daarna hebben we met z'n allen wat gegeten en hebben we in de RV geslapen wat ook heel leuk was!

De volgende ochtend stonden we vroeg op om Beatrice's familie en hostzus naar het vliegveld te brengen. We hebben op het vliegveld gezellig wat gegeten en daarna afscheid genomen. Daarna gingen we door naar een andere graduation party (en een heel gezellige Mamma-Mia sing-along in de auto gehad) en daarna ben ik weer naar huis gegaan.

Dat waren dan de hoogtepunten van de afgelopen twee weken. Dit is mijn laatste blog vanuit Mexico, Missouri. Als ik mijn laatste week hier beschrijf zal ik namelijk weer in Nederland zijn. Maar eerst ga ik nog optimaal van mijn laatste week genieten.

Tot volgende week,

Eva

Reacties

Reacties

Beatrice

I'm gonna miss you sooooo much!!!

Marlies

Een prachtig verhaal weer Eef. Ik weet hoe geweldig je het hebt in Mecicovem hoe dubbel het is om weer naar huis te komen.
Zoals de fransen in dit geval zeggen:
Partir c'est mourir un peu.
Geniet er nog van deze week.
Xxx

Ingeborg

Lieve Eef,

Ik wens je een prachtige laatste week toe en een goed, warm afscheid van al je vrienden, vriendinnen en je gastgezin!
Het jaar is voorbij gevlogen en we ontmoeten elkaar snel weer in NL.

Dikke kus en een goede vlucht naar huis,
Ing

Jenny

Dankzij jouw blog zijn we weer helemaal bij. Als je straks in het vliegtuig stapt heb je heel veel beleefd, waar je altijd met veel plezier en een goed gevoel terug kunt denken. Maak er nog een paar mooie dagen van.
we wensen je een goede reis en straks welkom thuis.
Tot ziens,
Liefs en een dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active