Goodbye Mexico...

Hallo allemaal!

Terwijl ik dit typ zit in het vliegtuig onderweg naar Amsterdam. Mijn avontuur in Amerika is dus officieel aan een einde gekomen. Ik heb afscheid genomen van mijn vrienden en mijn gastgezin, wat heel moeilijk was. Ik kan niet geloven hoe snel de tijd is gegaan en dat ik vandaag echt voor de laatste keer over de straten van Mexico, Missouri liep. Dit is een blog van de dingen die ik in mijn laatste week heb gedaan.

Dinsdagmiddag ben ik naar Beatrice, Laura en Elizabeth geweest voor een sleepover. Eerst hebben we gezellig wat gegeten en daarna zijn we naar 'Alien: Covenant' gegaan in de bioscoop. Niet een film waar ik normaal naartoe zou gaan, maar het was heel leuk en heel gezellig. Na de film zijn we naar Walmart geweest en daarna terug naar hun huis waar we kickball in de tuin hebben gespeeld tot we gingen eten. Na het eten hebben we gezellig een film gekeken en zijn daarna naar bed gegaan.

Woensdagochtend zijn we naar Walmart gegaan om spullen te halen om te tie-dye'en. Dat is dat je t-shirts op een bepaalde manier vouwt en er een soort verf of doet zodat het er in gave patronen uitkomt. We hebben dit lekker buiten in het zonnetje gedaan, wat heel gezellig was. We zijn in Auxvasse, MO, een hapje gaan eten in een bar en daarna hebben we op het meertje met de waterfiets een beetje rondgedobberd en nep-eenden verzameld. Hierna hebben we een cake en koekjes gebakken, waarnaar we het eerste deel van de Alien-film hebben gekeken en La La Land hebben gezien, terwijl we elkaar hairties invlochten en vriendschapsarmbandjes maakten. Lekker volle dag, het was heel erg leuk!

Donderdagochtend zijn we optijd opgestaan en hebben we onze shirts uitgespoeld. Ze zien er heel gaaf uit! We zijn gaan hiken in de 'Pinnacles', dat is een heel mooi park in de buurt van Columbia. Het is heel veel klimmen, maar het is er echt prachtig! Hierna zijn we Columbia ingegaan, waar ik voor de laatste keer m'n Steak n'Shake kon halen (ge-wel-dige plek). Hierna zijn we gaan winkelen in de mall. Rond een uur of 4 moesten we terug naar huis, want Beatrice en ik moesten naar het soccer banquet dat om 6 uur begon. We zijn er twee minuutjes geweest, maar daarna moesten we weer verder voor mijn afscheidsbonfire. Ik had een aantal vrienden uitgenodigd en het was heel gezellig, maar wel jammer dat dit de laatste keer voorlopig is dat ik sommige zou zien. Ik heb afscheid van veel mensen moeten nemen.

Vrijdagochtend heb ik mijn koffer ingepakt (een soort van) en kwamen er nog een paar vrienden langs om nog een keer dag te zeggen. In het begin van de middag kwamen Beatrice, Laura en Elizabeth wat heel gezellig was. We hebben de hele middag lekker buiten gezeten en onze stoep ondergekalkt met stoepkrijt en naar muziek geluisterd. Het was zo gezellig en ik ga deze meiden zo erg missen! 's Avonds heb ik nog afscheid genomen van mijn buurvrouw en Beatrice's gastmoeder en toen ging iedereen weer naar huis... Leuk afscheid, haha... In de avond heb ik nog tijd met Curtiss doorgebracht en daarna moest ik het grootste gedeelte van mijn koffer nog inpakken. Rond halftwee lag ik eindelijk in bed.

Zaterdagochtend ging de wekker om 7 uur af en heb ik de laatste spullen in mijn koffer gestopt. Om acht uur was het tijd om afscheid te nemen van Boots, Heidi en het huis en een kwartiertje later verlieten we Mexico. Op het vliegveld heb ik afscheid van Curtiss moeten nemen, wat best lastig was. Ik was veel te vroeg op het vliegveld, waardoor ik best lang moest wachten. Het vliegtuig had ook vertraging. Het begon als een kwartiertje, maar uiteindelijk veranderde dat in twee uur omdat we moesten wachten op de crew en toen moesten er allemaal testen met het vliegtuig gedaan worden. Dat kwam niet geweldig uit, aangezien in maar twee uur tijd had in Washington DC om m'n vlucht naar Amsterdam te halen. Eindelijk vertrokken we naar Washington en het was best stressvol, haha. Toen we aankwamen was het duidelijk dat ik mijn vlucht naar Amsterdam gemist had. Gelukkig kwamen Beatrice en haar gastgezin tot the rescue, haha. Zij hadden vrienden in Washington DC waar ik een nachtje kon blijven slapen terwijl ik wachtte op de vlucht van de volgende dag. Zij haalden me op van het vliegveld en het zijn zulke aardige mensen! Ze namen me mee naar hun huis in het noorden van Virginia en aangezien ze al gehoord hadden dat ik van kip hield, namen ze me naar een hippe buurt waar een heel goed Zuid-Afrikaans restaurant was. Terwijl we wachtten op onze order, hebben we door de buurt gelopen. Het is een heel nieuwe buurt waar alles heel dicht bij elkaar is om lopen te stimuleren. Er zijn heel veel cafes en hippe winkels. Toen onze order klaar was, zijn we terug naar hun huis gegaan waar de zoon wat vrienden had uitgenodigd. Ze waren heel aardig en hebben gezellig met zijn allen gegeten. Daarna nam Karen (de moeder) me mee naar Washington DC voor een nighttour. Ze wist ontzettend veel van de stad af dus kon me veel vertellen! Ik heb alle highlights gezien, zoals Einstein, the Washington Monument, the White House, the Capitol, etc. Het was zo ontzettend gaaf en een prachtige stad. Na een paar uurtjes zijn we weer terug naar hun huis gegaan.

De volgende ochtend ging ik met Karen mee naar Starbucks en Dunckin' Donuts om ontbijt te halen. Thuis hebben we ontbeten en daarna nam ze me mee naar het ... museum in Chantilly, Virginia. Dat was heel indrukwekkend en een prachtig museum. Na daar een tijdje te zijn geweest, gingen we terug naar hun huis, aangezien ik natuurlijk een vlucht te halen had die middag. We hebben lunch gehaald bij Chipotle, een heel goed Mexicaans restaurant. Nadat we hadden gegeten bracht Karen me naar de luchthaven. Gelukkig ging het allemaal best snel, aangezien ik mijn boardingpass de dag vantevoren al gehad en ik mocht met priority door de security. Bij de gates heb ik m'n couponnen aan eten opgemaakt. Helaas had ook dit vliegtuig 1,5 uur vertraging (ze willen écht niet dat ik wegga ;-)), maar om 6.45PM mochten we dan toch boarden en rond 7PM waren we vertrokken. Nu vermaak ik mezelf met films en over een paar uur zal ik weer in Nederland aankomen. Dit was dus mijn laatste blog vanuit Amerika.

Ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om mijn leven in Amerika te volgen. Ik ga hierna nog een blog updaten, waarin ik vertel hoe het is om weer in Nederland te zijn. Het was werkelijk een geweldige ervaring en ik ga het ontzettend missen. Mijn gastgezin voelt echt als familie en ik heb geweldige vrienden gemaakt. Als ik het allemaal over zou kunnen doen, zou ik niks veranderen en ik kan zeker zeggen dat ik nu een 'home' in Mexico, MO, heb.

Eva

Foto's volgen later.



Reacties

Reacties

Beatrice

I miss you already Eva!! Dit was echt een geweldig jaar! I love you!

Stephanie

Welcome back!!! Ongelofelijk trots op je
Love you
X

Marlies

Ha meiske,
Je bent weer thuis, ontzettend fijn voor ons want we hebben je erg gemist. Maar, we wisten al die tijd dat je het geweldig had in Mexico. Je hebt zulke leuke, lieve mensen ontmoet, een geweldig gastgezin gehad en vrienden voor het leven gemaakt.
Letterlijk ben je inmiddels geland maar figuurlijk nog niet. En alhoewel er ook in NL weer tal van avonturen op je staan te wachten weet ik dat je hart nog voor een heel groot gedeelte in Mexico ligt. Ik ben trots op je, je hebt 't toch maar gedaan en nog goed ook. Dank aan al die lieve mensen die op jouw pad zijn gekomen.
Op naar het volgende avontuur; maar nu eerst even (figuurlijk) landen.
Xxx Marlies

Jan

Hoi Eva
ik vond het heel leuk over je belevenissen in De US te lezen. Toch heel wat anders als bij ons. En ik moet zeggen dat je het heel goed volgehouden hebt met schrijven.
Het allerfijnste is natuurlijk dst je zo n geweldig jasr gehad hebt en fijne mensen hebt leren kennen.
Nu weer thuis, dat zal wel weer even wennen zijn, maar na zo n lange tijd is dat zeker ook erg interessanz.

Ingeborg

Welkom thuis lieve Eva! Wat een jaar en wat heb je prachtig geleerd hoe te ontmoeten én hoe afscheid te nemen. Al is dat laatste bij veel van je nieuwe vrienden en vriendinnen wellicht van korte duur.
Op naar nieuwe avonturen in NL en wie weet zit je sneller dan je zelf kunt bedenken weer in het buitenland...!

x
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active