Aangemeld en eerste bijeenkomst!

Hallo allemaal!

Het is nu ruim een jaar geleden dat het idee om naar een Amerikaanse High school te gaan in mijn hoofd kwam. Ik hoop een schooljaar lang in Amerika te verblijven bij een gastgezin en daar naar een lokale High School te gaan. Ik weet nog niet zo goed wat ik na mijn middelbare schoolperiode wil doen en natuurlijk leer je ook heel goed Engels praten en zelfstandiger zijn. Daarnaast ik het natuurlijk ook gewoon een supergave ervaring waarbij je heel veel nieuwe mensen ontmoet en de Amerikaanse cultuur helemaal leert kennen! Sinds ik dit programma online zag staan wist ik meteen dat ik dit heel graag wilde gaan doen en op zondag 6 december 2015 was het zover... Ik heb mij aangemeld! De volgende dag was ik op school als een gek mijn mail aan het refreshen, en rond half twee kreeg ik een mailtje met het gigantische aanmeldingspakket! Ik had heel veel gehoord over het aanmeldingspakket, maar eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen. Die avond ben ik er meteen mee begonnen. Je moet vanalles over jezelf invullen, over je hobbies, je familie... Ook moet je een brief aan je gastgezin schrijven en moet je door je Engelse leraar en je schooldecaan van alles laten invullen.

Die dag kreeg ik ook een mailtje van de eerste bijeenkomst. 12 december! Daar schrok ik wel van, zo snel al! Maar ik had er wel echt super veel zin in. Bij die bijeenkomst stond er een Engelse luister- en leestoets op de planning en een Engels interview met een oudstudent. Ondertussen is er een presentatie voor de ouders. Ik was heel erg zenuwachtig, maar het viel heel erg mee. De luister- en leestoets waren heel erg makkelijk. Het was ook echt superleuk om andere mensen te ontmoeten in 2016-2017 naar een High School in Amerika willen gaan, het zijn allemaal echt superaardige mensen van mijn leeftijd. We hebben ook al een Whatsapp-groep met z'n allen.

Nu kan ik verder niks doen dan mijn aanmeldingspakket afronden, wat ik zo snel mogelijk hoop te doen. Als dat ik gebeurd, wordt het twee keer in Nederland nagekeken en dan wordt het naar Amerika gestuurd en daar nagekeken... Daarna hoor je of je wel of niet geaccepteerd bent... Super spannend dus!

Eva

P.S. Als je op de hoogte wil blijven van nieuwe blogs, vul je e-mailadres dan in het balkje rechts in.

Reacties

Reacties

Steef

Whow super gaaf Eef, zo trots op je!! Love you x

Jenny

Wat spannend Eef. Wat leuk dat je middels je blog ons op de hoogte gaat houden. Liefs van ons beiden en een poot van Bart.

Marlies

Hoi lieverd,
Super dat je deze kans krijgt en hem met beide handen aanpakt. Kus van mij

Maaike

Ha Eva, Je hebt je aangemeld. De eerste stap is gezet. Goed dat het nog even duurt voor je vertrekt. Een mooie tijd om de eerste contacten te leggen met je mede reizigers en wellicht weet je ook snel in welk gezin je gaat wonen. Heel spannend allemaal. Groetjes Maaike

Jan

Nu wordt het echt spannend. Leuk dat we er bij kunnen zijn. Ik reis ook mee!!

Ingeborg

Lieve Eva,
Een gezegde luidt: Er is maar 1 pad en dat is het pad van je hart. Luister er naar, want het klopt. Altijd.
En wat doe je dat prachtig.....! Trots dat je zo in de sporen van het ontdekken stapt; trouw aan de reislust van je vader en je moeder. En wat zou opa Kiès glunderen; mijn kleindochter naar Amerika. Ik hoor het hem zeggen.
Geniet lief mens, van elke stap op weg.
Dikke kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active