Een stap dichterbij!

Hallo allemaal!

De laatste tijd is er weer heel veel gebeurd:

Opmaandag 21 decemberwas het eindelijk tijd om op de 'submit' knop te drukken en mijn grote aanmeldingspakket officieel in te leveren! Ik ben er in totaal twee weken maar mee bezig geweest, maar het was wel veel werk hoor! De volgende dag kreeg ik meteen een bevestiging dat het was aangekomen en dat ze ermee aan de slag gingen. Nu zou het pakket twee keer in Nederland en een keer in Amerika worden gecheckt. Daarna zou ik horen of ik geaccepteerd ben of niet. Hier zou waarschijnlijk wel een maand overheengaan.

Zondag 27 decemberwas een dag waar ik al heel lang naar uitkeek, namelijk een meeting met de andere exchange students! We hadden natuurlijk al wel gezellig Whatsapp-contact met z'n allen, maar het is veel leuker om elkaar een keer in het echt te ontmoeten. We hadden afgesproken bij de Starbucks op station Utrecht centraal, wat in het begin ongemakkelijk was. We hadden elkaar nog nooit gezien, dus het kon zomaar zijn dat je een verkeerd groepje aansprak. Maar uiteindelijk viel het allemaal mee en we hebben daar ongeveer een kwartiertje gestaan. Het was heel leuk hoe de groep steeds een stukje groter werd en uiteindelijk waren we met z'n 17-en. Daarna zijn we met de hele groep naar de McDonalds gegaan voor een gezonde lunch en om even met z'n allen te kletsen. Het was echt super gezellig en hebben daarna even op een plein een groepsfoto gemaakt:

Daarna zijn we even in kleinere groepjes een uurtje de stad in gegaan, want het was redelijk onmogelijk om de hele tijd zo'n grote groep bij elkaar te houden.

Daarna zijn we weer met z'n allen gezellig wat gaan drinken bij La Place en ondertussen moesten helaas al wat mensen naar huis. Daarna hebben we nog een stuk door de stad gelopen en zijn we uiteindelijk even ergens iets gaan drinken. Daarna moest ik helaas naar huis, maar het was echt super gezellig! Het was heel leuk om met al die mensen te kunnen kletsen die hetzelfde doel hebben als jij.

Op donderdag 31 december, pas een anderhalve week na het inleveren van mijn pakket kreeg ik bericht dat mijn pakket naar Amerika was verstuurd! Het had het dus de eerste twee checks overleefd. Dit was heel snel, omdat de laatste keer dat ik er iets van had gehoord van op de afgelopen maandag (de28-ste).

En vandaag (6 januari)kreeg ik eindelijk het verlossende mailtje:

Beste Eva,

GEFELICITEERD!Je bent geaccepteerd voor het High School programma in Amerika en het uitgebreide acceptatiepakket komt zo snel mogelijk jouw kant op!

Onze Amerikaanse partnerorganisatie gaat nu op zoek naar een gastgezin en een school voor je. Houd er rekening mee dat dit een tijdje kan duren (gemiddeld 3 maanden) en we willen je dan ook vragen om je geduld hierin. Zodra wij nieuws hierover hebben, nemen we natuurlijk meteen contact met je op.

Jaaa! Ik ben geaccepteerd! Dus dat betekent dat mijn profiel nu op de site staat en dat gastgezinnen mij kunnen zien! Nu is het weer een lange tijd van wachten, ik kan nu niet zoveel doen behalve afwachten. Maar ik vind het echt super leuk en ik hoop dat ze een leuk gastgezin voor mij kunnen vinden!

Eva

P.S. Ik wil iedereen super-bedanken voor al die leuke reacties die ik heb gekregen!
Je mag natuurlijk altijd een reactie hieronder achterlaten, vind ik superleuk om te lezen! En als je nog niet in mijn mailinglijst staat maar tóch op de hoogte wil zijn van nieuwe blogs, vul dan hiernaast je e-mailadres in! Dan krijg je meteen een mailtje als ik iets nieuws erop zet.

Reacties

Reacties

Jan

Hoi Eva

Hartstikke goed dat dat zo snel gegaan is. Zeker een onzettend goede beschrijving afgegeven (in het Engels)!

Ook leuk dat je al wat andere uitwisselingsstudenten ontmoet hebt. Veel Meisjes, doen jongens minder mee aan dat programma of zijn ze gewoon wat langzamer in de beslissing wat ze wilen gaan doen?

Veel sukses bij het wachten. Als het zo snel verder gaat weet je volgende maand al of je in een stad komt of in een heel klein dorpje in Alaska waar het 'swinters -20° is.

Jenny

Lieve Eef,
Wat een goed nieuws voor jou dat Amerika door gaat.
Leuk dat je kennis hebt gemaakt met al die andere enthousiastelingen en dat je ook nog even de stad in kon.
Had je nog de tijd om iets leuks te kopen?
We zijn benieuwd naar het vervolg van dit spannende avontuur.
Liefs van ons beiden.
Dikke kus,
Jenny.

Stephanie

Well done Eef! Echt heel knap van je en wij vinden het super dat gaat, op naar het avontuur! Lots of love

Raymond

Spannend hoor!

Marlies

Ik vind het ook hartstikke spannend Eef, tja en nu kun je dus niets anders doen dan afwachten. Jouw kennende zal dat nog best lastig voor je zijn (dat afwachten).
Ik hoop ook echt dat er een heel leuk gastgezin voor dit hele leuke meisje zal komen. Ik heb er alle vertrouwen in.
Kus, Marlies

Ome Paul

Lieve Eva, Super fijn dat ze je geaccepteerd hebben. Maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Ook een mooie motivatie om je havo diploma dit jaar te halen. Ik je wel gaan missen volgend jaar. Met wie kan ik nu zoveel lol beleven met het 30 seconden spel.

Groeten van Paul

Ingeborg

Topper! Dacht je werkelijk dat je zou worden afgewezen? Als je je droom zo helder hebt en deze echt wilt waarmaken, dan lukt het!
Wat een leuke groep meiden en jongens heb je ineens om je heen verzamelt. Geniet van alles wat gaat komen en vooral van de eerste cadeautjes die je inmiddels op deze reis al hebt ontvangen.

Kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active