"Mexico? Maar ik dacht dat je naar de Verenigde Staten ging?"

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer! Travel Active zei dat het gemiddeld drie maanden duurt en dat de meeste plaatsingen in juli en augustus vallen, dus ik had me er bij neergelegd dat het nog wel een hele tijd zou duren voordat ik een gastgezin zou hebben. Daarom was ik ook superverbaasd toen ik gisteravond mijn profiel niet meer kon vinden op de site en vandaag, precies twee weken na mijn acceptatie, werd ik tijdens de economieles gebeld met het geweldige nieuws dat ik officieel een gastgezin heb!

Het komende schooljaar zal ik verblijven in het dorp Mexico in de staat Missouri. Mexico is een dorp met ongeveer 11.500 inwoners en de High School waar ik heen zal gaan is daar ook te vinden, namelijk de Mexico High School. Het ziet eruit als een superleuk dorp en ik kan niet wachten om daar een schooljaar door te brengen!

Laat ik nu even mijn gastgezin voorstellen:

Lisa(43) is mijn hostmom en is op dit moment huismoeder. Ze komt eigenlijk uit Engeland, maar woont al jaren in de Verenigde Staten. Ze houdt van crafting activiteiten, sporten, lezen, koken, kajakken, naar de film gaan, shoppen en nieuwe plekken bezoeken.

Curtiss(39) is mijn hostdad en houdt van jagen, koken, films kijken, vissen, lezen, kajakken, sporten en nieuwe plekken bezoeken. Hij houdt er heel veel van om buiten te zijn en is een hele goede kok!

Harry(15) is mijn hostbrother en gaat naar dezelfde school als waar ik heen zal gaan! Hij is op dit moment Sophomore. Hij houdt van afspreken met vrienden, video-games spelen, zwemmen, kajakken, tekenen, vissen en nieuwe plekken bezoeken.

Ze houden heel erg veel van buiten zijn en familie activiteiten zoals bordspelletjes spelen, films kijken en staan ook heel erg open voor nieuwe activiteiten. Ook hebben ze twee hele lieve huisdieren: Een labrador (Yesss) genaamd Heidi en een kat genaamd Boots. Er is een aantal hobbies dat we gemeen hebben en een aantal dingen dat nieuw voor mij zal zijn, maar ik kan niet wachten om het te ontdekken.Ze zien eruit als een ontzetten lief en gezellig gezin en ik kan absoluut niet wachten om ze te ontmoeten!

Ook is er een waarschijnlijke vertrekdatum bekend, ik vertrek waarschijnlijk op 27 juli. Dan zal ik een paar dagen in New York doorbrengen en dan doorvliegen naar Missouri!

Dit is weer een hele stap dichter bij mijn avontuur, nu hoef ik alleen nog maar te slagen en dan is mijn jaar in Amerika een feit! Het gaat allemaal ontzettend snel, vooral als je erover nadenkt dat ik me pas een anderhalve maand geleden heb ingeschreven! Op dit blog zal het voorlopig even stil blijven, omdat er nu niet zo heel erg veel gebeurtenissen op de planning staan. Maar als er iets nieuws gebeurt, laat ik het natuurlijk meteen weten!

Eva

P.S. Ik heb op mijn vorige blog weer zoveel leuke en lieve reacties gehad, iedereen super bedankt daarvoor!Je mag natuurlijk altijd een reactie hieronder achterlaten, vind ik superleuk om te lezen! En als je nog niet in mijn mailinglijst staat maar tóch op de hoogte wil zijn van nieuwe blogs, vul dan hiernaast je e-mailadres in! Dan krijg je meteen een mailtje als ik iets nieuws erop zet.

Credits voor de titel gaan naar Maud.

Reacties

Reacties

Stephanie

Gefeliciteerd!!! heb je fotos van je gastgezin ontvangen?

Jenny

Wat supersnel gaat het nu! Het is van de echies en het gaat gebeuren. Het lijkt me een leuk gezin en het is te gek dat je een broer krijgt. Heb je al een foto? Je snapt zeker wel dat ik stinkend nieuwschierig ben!
Liefs,
Jenny.

Raymond

Wat een goed bericht zeg!

Marlies

Nou, spannend hoor Eef. Nu is het wel heel echt allemaal hè. Ik ben heel blij voor je en hoop dat je een geweldig jaar zult krijgen. Ahum, ik zal je wel missen maar vind het echt geweldig voor je.

Karin

Wat gaat dat snel in een keer zeg, afgelopen weekend zei je nog dat je lang zou moeten wachten. Fijn dat je al zo snel iets te horen hebt gekregen! Ik vind het superstoer van je....en eindelijk een hond!!! Je mag de onze ook wel lenen hoor ;-)

Paul

Wat fijn dat je nu al weet waar je terecht komt. Hector hoef je dan niet zo te missen want daar krijg je Boots voor in de plaats. Voor Raymond en Marlies krijg je Curtiss en Lisa terug. En als Bonus krijg je er een Harry en Heidi bij. Missouri lijkt me een erg avontuurlijke staat. (Warme zomers en koude winters).

Ingeborg

Wat een leuk nieuws Eef! Jij knijpt je handen dicht bij deze familie en de familie mag zijn handen dichtknijpen met jouw komst!
En wat heerlijk, buitenleven met veel sport; reden te meer om hard te blijven studeren en met vlag en wimpel te slagen :-)
Zet 'm op topper!

Kus,
Ing

Jan

Hartstikke goed Eva. het lijkt me een leuk gezin en dit kan voor jou een heel aktief jaar worden.
Leuk bericht, ook al moest ik even opzoeken wat "Sophomore" betekent, maar gelukkig merk ik dat dit geen vreselijke ziekte is en dat sophomore vanzelf weer voorbij gaat.
Ik ben benieuwd wat voor nieuwe uitdrukkingen er nog komen in je berichten uit Mexico USA.

Groetjes
Jan

Isabel

Hey Eva,

Ik zat ook in Mexico afgelopen jaar! Ik weet zeker dat je een top tijd gaat hebben!

Eva

Hoi Isabel!

Super leuk om je reactie te lezen, bedankt! :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active