Vertrekdatum en wat er ondertussen is gebeurd!

Hallo allemaal!

De laatste tijd is er niet zo ontzettend veel bijzonders gebeurd. Ik heb ondertussen al heel veel contact met mijn gastgezin. Ik praat best vaak met ze via Messenger en ik heb ondertussen ook al veel contact met mijn hostbroer Harry, wat natuurlijk super leuk is! Ook heb ik ze al een kaart opgestuurd vanuit Amsterdam en vorige week heb ik een pakketje op de post gedaan met allemaal Hollandse dingetjes, zoals oud-Hollands snoep, wat souvenirs en natuurlijk stroopwafels. Ik hoop dat dat deze week aankomt. Zover is het al duidelijk dat het echt ontzettende aardige mensen zijn, die net zoveel zin hebben als mijn komst als ik! Ik ben een aantal dingen te weten gekomen over de school, zoals mijn verplichte vakken (English en US Goverment) en heb te horen gekregen dat ik een senior wordt! Dus dat is Prom én graduation! Ze hebben me ook veel verteld over Mexico, het lijkt me een ontzettend leuk dorp! Er is van alles te doen, er zijn winkels, restaurantjes, een bioscoop en zelfs een bowlingbaan! Ook is er een sportschool, dus mijn jaar naar Amerika gaat geen smoes zijn om een bezoekje aan de sportschool over te slaan! Ze willen me graag veel van de staat laten zien en aangezien ze hier pas net wonen, gaan zij veel dingen ook voor het eerst zien!

Ondertussen heb ik ook al mijn verplichte prikken gehad (Hepatitis A & B en de DKTP prik), wat ik niet echt een pretje vond. Maar gelukkig is dat ook geregeld, dus dan hoef ik alleen nog maar mijn TBC bloedtest in april en dan is dat ook afgerond. Weer één klein dingetje minder tussen mij en mijn jaar in Amerika!

Vandaag heb ik het leuke bericht gekregen dat mijn vliegticket naar New York City is geboekt! Het is een iets andere vertrekdatum dan ik eerst dacht, maar dat maakt niet zo heel veel uit: Ik vertrek een weekje later, ik ga nu op 3 augustus weg in plaats van 27 juli. Mijn vliegtuig vertrekt om 9:15 uur in de ochtend, maar we moeten er drie uur van tevoren zijn, dus dat wordt vroeg opstaan! Dan ga ik twee hele gezellige dagen doorbrengen met de andere exchange students van New York oriëntatie 2 en op zaterdag 6 augustus zal ik doorvliegen naar Columbia, Missouri waar mijn gastgezin mij dan op te wachten staat!

Het voelt nu allemaal weer een stuk officiëler en het komt ook steeds dichterbij! Volgende week is het alweer toetsweek en daarna zijn de examentrainingen, gevolgd door een meivakantie en daarna beginnen de examens! Ik ga natuurlijk super hard mijn best doen om te slagen, zodat ik op 3 augustus in dat vliegtuig zit!

Whatsapp-groep
Rond de 35 exchange students zitten nu in een Whatsapp-groep en het is super gezellig! Heb jij je ook aangemeld voor High School jaar in Amerika met Travel Active en vindt je het gezellig om ook in deze groep te zitten? Laat het dan even weten in de reacties!

Hiermee rond ik mijn blogpost dan weer af. Als er weer wat bijzonders gebeurd laat ik het natuurlijk meteen weten!

Groetjes,
Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Ik vind het niet zo erg hoor dat je een weekje later vertrekt naar de States. Mijn vakantie begint nl 25 juli dus nu kunnen we de laatste week nog leuke dingen doen en de laatste voorbereidingen treffen.
USA, here we come (nou ja, Eva dan)

Steef

Whow Eef, aftellen! Zo stoer dat je gaat, echter kunnen we er niet voor je zijn met de spandoeken, ballonnen (die je dan maar mee moet zien te krijgen het vliegtuig in..) snotterzakdoeken, etc. Wij zitten dan in Italië. Dus dat afscheid doen we eerder, en dan nemen we die spandoeken, ballonnen etc. gewoon mee naar Goirle, net echt!
Heel veel succes met de laatste weken op school, yes you can!
Trots op je, love you, Steef en BJ

Jan

Leuk Eva, dat is al echte "Vorfreude".

Ingeborg

Lieve Eva,

Goed bezig topper!

Dikke kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active