Geslaagd!

Hallo allemaal!

Vandaag kreeg ik het goede nieuws dat ik geslaagd ben voor mijn HAVO-diploma, dus mijn Amerika-avontuur kan nu echt beginnen! Het is nog 48 dagen tot mijn vertrek naar New York en ondertussen is er weer heel wat gebeurd.

Ik heb al mijn inentingen afgerond. Ook het ik de tuberculose-bloedtest gehad en ik heb geen tuberculose.

Op zaterdag 4 juni was de allerlaatste bijeenkomst van Travel Active. Alle 71 exchange-studenten die komend jaar naar Amerika gaan waren aanwezig en het was supergezellig om ze te ontmoeten! Er waren ook heel veel mensen die in dezelfde New York-oriëntatie zitten als ik, superleuk dus!
Bij aankomst ging je met je ouders meteen voor een Amerikaanse vlag staan voor een foto. Daarna begonnen de presentaties. De eerste presentatie was een talkshow met een vrouw die voor de Amerikaanse partnerorganisatie AYUSA werkt. Het was interessant, hoewel ik de meeste informatie zo onderhand al weet. Na een korte pauze was er een presentatie over nog wat praktische feiten, die wel nuttig was. Ook kregen we veel leuke informatie over de New York-oriëntatie. Toen was het weer pauze en kregen we onze goodiebag met daarin het beroemde I love High School-T-shirt! Dat trokken we meteen aan en namen een groepsfoto met alle studenten.

Vervolgens moesten we weer allemaal naar binnen, waar heel veel oud studenten waren om hun verhalen te delen. Er was ook een jongen die in Missouri zat, dus daar heb ik heel veel leuke verhalen over de staat gehoord!

Ondertussen is het dus nog maar 48 dagen voordat ik vertrek, dus is het tijd om mijn visum te regelen. Heel veel invullen en papierwerk en begin juli heb ik een afspraak voor een persoonlijk gesprek bij de Amerikaanse ambasade. Hopelijk wordt dan mijn visum snel geregeld en dan ben ik echt ready to go! Ik heb ondertussen heel erg veel contact met mijn gastgezin en het zijn echt superlieve mensen en ik kan niet wachten ze te ontmoeten.

Groetjes,

Eva

Reacties

Reacties

Stephanie

Super trots op je Eva! Nogmaals gefeliciteerd en nu op naar je VS avontuur! X

Ingeborg

Topper ben je! x

Jenny

Gefeliciteerd. Dankzij jouw verslag zijn we weer helemaal bij.
Nu genieten van je vrije dagen.
Liefs van ons beiden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active