New York oriëntatie

Hallo allemaal!

Terwijl ik dit aan het typen ben zit ik in een wel erg klein vliegtuigje, onderweg naar St. Louis, Missouri! Daar staat zo als het goed is mijn gastgezin mij zo op te wachten.

De afgelopen drie dagen heb ik doorgebracht in New York City. Het was een ontzettend leuke oriëntatie.

Woensdag 3 augustus was het zover: om drie uur 's nachts ging mijn wekker af en een uurtje later was het tijd voor mij om te vertrekken richting Schiphol. We waren veel te vroeg, maar mijn ouders, Loes en ik konden gelijk met zijn allen op de foto. Zodra iedereen er was gingen we inchecken. De rij was heel erg lang, dus zodra we ingechecked waren was het gelijk tijd om afscheid van onze vrienden en familie te nemen. Geen makkelijk moment, maar daarna gingen we door de douane en was alles snel beter. Rond kwart over negen steeg het vliegtuig op en verlieten we Nederland voor 10 maanden!

De vliegreis verliep zonder problemen en acht uur later landden we in Newark! We gingen meteen door border control heen, wat gelukkig geen problemen opleverde. Nadat we onze bagage hadden opgehaald moetsen we wachten op onze bus, die een uur te laat kwam... Daarna was het snel onze spullen dumpen in het hotel en gingen we meteen door naar een shopping mall in Jersey. De mall was echt gigantisch, maar iedereen was zo moe dat we niet echt veel hebben geshopt. Toen we terug in het hotel aankwamen waren ook de Duitsers er al, dus konden we met zijn allen pizza gaan eten. Daarna gingen weer snel naar bed!

De volgende dag stonden we optijd op, want toen was het echt tijd om New York City in te gaan! Wat een geweldige stad! We begonnen met een tour door Central Park. Daar pikte de bus ons weer op en werden we afgezet bij Madison Square Garden, waar we een wrap aten. Vervolgens reden we naar de Highline (een gigantisch park op een oud metrospoor). Hier liepen we een stukje overheen en daarna kregen weer een half uurtje vrije tijd in Chinatown. Vanuit Chinatown liepen we via de Brooklyn Bridge naar Brooklyn, waar we natuurlijk een hele fotosessie hielden voor de skyline van Manhattan. Na even relaxen in het gras bracht de bus ons naar Times Square, waar we een gigantische burger aten in het Hard Rock Café. Zodra we klaar waren met eten stapte we weer in de bus en vertrokken naar het Rockefeller Centre. Daar genoten we van de zonsondergang op het opservation deck (Top of the Rock), het was prachtig! Het was een uur of negen voordat we weer in de bus zaten, het was een drukke maar super geslaagde dag! Weer aangekomen in het hotel gingen we naar bed. We konden niet heel erg goed slapen omdat ze per ongeluk om drie uur 's nachts het noodgevallen alarm af lieten gaan en dus het halve hotel geschrokken, in hun pyjama naar de lobby werd geroepen... Achja...

Op vrijdag 5 augustus werden we weer optijd wakker om de stad in te gaan. Met de bus vertrokken we naar het 9/11 memorial, waar onze gids ons het een en ander vertelde. We liepen een rondje om de fonteinen waar ooit de twee torens van het WTC hadden gestaan heen, maar moesten daarna snel verder, anders zouden we de boot missen! Met de boot vaarde we onder de Brooklyn Bridge door, langs de Manhattan skyline, naar het Statue of Liberty. Na de tour aten we wat bij het water en vertrokken daarna met de bus naar Coney Island. Dit was heel erg leuk, want hier was ik met mijn eerdere bezoek aan New York nooit geweest. Coney Island ligt in Brooklyn aan de Atlantische oceaan en er is een groot pretpark! Ik ben nergens ingegaan omdat het allemaal wel heel duur was, dus ik heb met een groepje lekker over de boulevard en het strand gelopen. We zijn ook lekker met onze voeten in de zee geweest. Als avondeten hebben we vervolgens pizza gegeten in Brooklyn. Na het eten zijn wee met de subway naar Times Square gegaan waar we twee uurtjes vrije tijd hebben gehad om te shoppen. En toen, was het tijd om gedag te zeggen tegen New York en gingen we terug naar het hotel.

Terwijl ik dit typ gaat het vliegtuig bijna landen en mijn volgende blog is dan hopelijk vanuit Mexico, Missouri!

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Eef, wat leuk om te zien wat je zoal beleefd hebt in New York. Ook wij vonden het afscheid niet gemakkelijk maar nu we weten dat het zo goed met je gaat zijn we helemaal blij. Geweldig, wat een reis en wat een avontuur. We zijn heel benieuwd naar je verhalen over je aankomst in Mexico en je ontmoeting met de Stapletons....love you??

Ingeborg

Jeetje lieve Eva, wat een heerlijk blog om te lezen!
Het plezier spat er van af, wat een cadeau aan jezelf om deze reis te maken.
Ik wens je een mooie kennismaking met je gastgezin en volgende week hop hop naar school?
Dikke kus,
Ing

Paul en Monique

Lieve Eva,
Wat heb je al veel gedaan en gezien in een paar dagen tijd. Hopelijk voel je je inmiddels al een beetje thuis bij je host-parents. Have fun!
Knuffel van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active