First week in Missouri

Vandaag, precies een week geleden kwam ik aan in Missouri! Op het vliegveld van St. Louis stonden Lisa, Curtiss en Harry op mij te wachten met een bord waar 'Welcome to Missouri, Eva!' op stond, zo lief! Daarna gingen we meteen naar huis toe zodat ik alvast een beetje mijn spullen uit kon pakken en kon wennen aan het huis, het gezin en de dieren. Daar haar ik helemaal geen probleem mee want ik was super kapot. Eenmaal thuis (wel eerst nog even langs de McDonald's natuurlijk) heb ik meteen mijn spullen uitgepakt. 's Avonds was er een toneelstuk op school waar ik samen met Lisa en Harry naartoe ben geweest, waar ik wat mensen kon ontmoeten die ook naar Mexico High School gaan en de drama lerares die ook mijn buurvrouw is. Ook heb ik Francesca ontmoet, de Italiaanse exchange student die het komende jaar ook in Mexico woont! Na het toneelstuk zijn we Mexicaans gaan eten en daarna ben ik meteen gaan slapen.

Zondag ben ik met Lisa gaan winkelen want ik haar nogal wat dingen voor school nodig en heb ik een Amerikaans nummer voor mijn telefoon geregeld. 's Avonds hebben we gerelaxed en een film gekeken.

Maandag zijn we naar school gegaan om te registreren. De school is een super groot gebouw en het ziet er echt heel mooi uit, net een kasteel! Mijn rooster is iedere dag hetzelfde en ziet er zo uit:

1. Ceramics 2. Basic Fitness 3. Theatre Arts II 4. Psychology (eerste semester) / Sociology (tweede semester) 5. English III 6. Publications 7. Government

Nadat we hadden geregistreerd gingen we naar een dorpje in de buurt waar Curtiss werkt om met zijn allen te lunchen in een Cubaans restaurantje. Daarna hebben we thuis nog even gezwommen.

Dinsdag ben ik met Harry en twee van zijn vrienden naar de dierentuin geweest. De dierentuin is in St. Louis wat ongeveer een anderhalf uur rijden is. Het was heel leuk ondanks dat het zo ontzettend warm was... Rond een uur of vijf zijn we een pizza gaan eten waar we konden genieten naar een gevecht tussen een koppel op de parkeerplaats. Nadat we hadden gegeten wilde ik graag nog The Gateway Arch zien, dus reden we daarheen maar omdat Google Maps raar deed eindigden we in Illinois... Oeps, maar nu kan ik in ieder geval zeggen dat ik al in vier staten ben geweest. Uiteindelijk kwamen we aan bij de Arch waar we snel wat foto's hebben genomen om vervolgens naar huis te gaan.

Woensdag ben ik samen met Lisa gaan kayakken. Ik vond het heel leuk om te doen. We zijn naar een meer in het dorp gegaan en het is hier zo mooi! We hebben een uur of twee in het water rond gepaddled maar toen begon het te onweren dus gingen we naar huis. De rest van de middag heeft het geregend dus hebben we een beetje tv gekeken.

Donderdag heb ik met Francesca, Beatrice en Beatrice's hostzus Elizabeth afgesproken. We gingen eerst naar waar Francesca woont om te gaan zwemmen. We zijn niet helemaal in het water gegaan omdat het zo koud was (het water dan, buiten was het iets van 40 graden), maar we hebben gezellig gekletst en even gezond. Vervolgens zijn we naar Beatrice en Elizabeth gegaan voor lunch en hebben stenen geschilderd die we vervolgens in het dorp hebben verstopt (dat is een groot ding hier, mensen schilderen stenen en verstoppen ze en andere mensen gaan die dan zoeken).

Vrijdag ben ik nog een keer met Harry en Lisa naar Columbia gegaan om te winkelen. 's Avonds zijn we naar Sonic gegaan, een Amerikaanse fastfood keten met gigantische milkshakes. Ik vind het echt een wonder als ik maar 15 kilo ga aankomen dit jaar...

Vandaag heb ik met Lisa, Curtiss en Harry ge-bow fished, dat is eigenlijk gewoon met een pijl en boog op vissen schieten, wat een stuk moeilijker is dan het lijkt. We gingen met de boot op de Missouri River. Jammer genoeg was het water heel erg modderig, waardoor het moeilijk was om de vissen te zien. Ik heb er in ieder geval geen geraakt. We hebben wel een schildpad in het water gevonden om allemaal mee op de foto te gaan, haha. Het weer was verder heerlijk en de natuur rondom de rivier is zo mooi. Als we de moter van de boot hard aanzettten en snel voeren sprongen alle vissen op vanuit het water wat een heel leuk gezicht is. In de middag heb ik nog met Harry en twee van zijn vrienden een beetje in het dorp rondgereden.

Dit is wat ik allemaal heb gedaan in de eerste week. Het gaat hier heel erg goed met me, ik voel me al heel erg thuis en mijn gastgezin is zo leuk! Mexico is een super leuk dorp en ik weet zeker dat ik een geweldig jaar ga hebben!

Groetjes,

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Wat heb jij het getroffen hè Eef. New York (jouw stad????) was wederom indrukwekkend. Inmiddels zit je een weekje bij Lisa, Curtiss en Harry. Ook ik heb regelmatig contact met ze en je had geen liever, beter, warmer gastgezin kunnen treffen. Wat ben je toch een geluksvogel!
Geniet, ontdek, verken......love Marlies

Karin

Klinkt goed Eva, een actieve week achter de rug daar en dat terwijl je nog vakantie hebt officieel ????. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat daar en dat je je al wat thuis voelt daar.
Je lesschema ziet er ook goed uit. Tot hoe laat mag je dan iedere dag naar school?

Ik kijk uit naar je volgende verslag.
Groetjes K A & T ????

Ingeborg

Lieve Eva,
Wat een feestje om dit blog van je te lezen! Bofkont ben je en wat is het je gegund.
Ontmoet, ontdek, experimenteer en bovenal geniet al deze vriendschap, liefde en warmte.
Enne, ik zou me niet echt veel zorgen maken over die 15 extra kilo :-)

Dikke kus,
Ing

Monique en Paul

Lieve Eva,
Wat heb je een leuk geschreven over je eerste week in Mexico. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. En wat heb je al veel leuke dingen gedaan. Veel dingen die je hier helemaal niet kunt doen. We hopen dat het op je school donderdag ook heel gezellig wordt. Maar daar twijfelen we eigenlijk niet aan. Groeten Monique en Paul.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active