First day of school

Hallo allemaal!

Deze week was het eindelijk zover, mijn eerste schooldag op een Amerikaanse High School! Maar laat ik eerst even beginnen waar ik volgende week ben gebleven...

Zondag gingen we naar de Missouri State fair. Het was ontzettend leuk, er waren allerlei kraampjes en een kermis en zo veel eten! Het was ontzettend grappig omdat het heel erg country is. Er zijn tractorraces, wie-heeft-het-mooiste-varken-wedstrijden, rodeo's en allemaal van dat soort dingen. Er waren ook gigantische stalen waar je koeien, paarden en varkens kon aaien. Een leuk mid-western sfeertje dus. Toen we arriveerde werden we met grote groepen door een tractor met aanhangwagen naar de fairgrounds gereden. We hebben eerst een stukje rondgelopen (en de grootste corndog die ik ooit gezien heb op) en daarna zijn we opgesplits en heb ik samen met Harry over de kermis gelopen. Nadat we de meeste attracties hadden uitgeprobeerd, hebben we samen met Lisa en Curtiss nog even rondgelopen en zijn daarna naar huis gegaan. Een super geslaagde dag!

De dagen daarna moesten Lisa en Curtiss alweer werken, dus heb ik het rustig aangedaan. Natuurlijk een beetje emotionele voorbereiding op donderdag... De eerste schooldag! Ik was zo zenuwachtig! Gelukkig hoefde ik me niet druk te maken om mijn outfit, alle seniors droegen namelijk een senior t-shirt om te laten zien dat wij de 'class of 2017' zijn! Donderdagochtend moest ik op tijd op, de seniors verzamelde namelijk een half uur van tevoren. Om 8.08 begon mijn eerste les, ceramics. We hebben nog niet echt iets gedaan, het is vooral nog introductie. Het zelfde gold voor mijn tweede les, basic fitness. We hebben daar al wel een waarschuwing gekregen voor de fitness test die ons volgende week te wachten staat, maar dat is waarschijnlijk wel goed met de hoeveelheden die ik hier eet. Daarna had ik theatre arts (ik heb een hele zware ochtend), wat ontzettend leuk was. Hierna had ik socioligy, wat fijn was want dat heb ik met Francesca! Het is fijn om even een les te hebben met iemand die je kent, haha. Tijdens socioligy hadden we lunch (de schoollunch is net zo erg als in de films, dus volgende keer breng ik homemade lunch). Na de tweede helft van sociology had ik English... Dat wordt waarschijnlijk niet mijn favoriete vak dit jaar, het is best lastig als Engels niet je eerste taal is! Na Engels had ik publications (jaarboek) ook met Francesca. Maar het was daar ook vooral introductie. Na publications had ik biologie om uit te proberen in plaats van een andere les, maar dat neem ik toch maar niet dus de volgende dag heb ik weer gewoon government het 7e uur. Hierna hadden we nog een uur seminar (een soort mentorles) en toen zat de eerste schooldag er al weer op! Er zijn heel veel dingen zoals in de films! Zoals dat je een gangpas nodig hebt als je tijdens lesuren door de gangen loopt! En een WC-pas als je naar de WC moet (en je krijgt extra punten voor een class als je nooit naar de WC gaat tijdens de les!). Uiteindelijk was het een ontzettende leuke maar stressvolle dag (maar ben geen een keer verdwaald!).

De volgende dag was een beetje hetzelfde, behalve dat die avond de eerste football game of the season was! De Bulldogs (wij) speelde thuis tegen een school uit Columbia (een stad een half uur hiervandaan). Tijdens seminar was nu dus een pep rally om de Bulldogs aan te moedigen. De hele school verzamelde in de gym, waar de band speelde en andere mensen allemaal kunstjes met vlaggen deden. Er werden een paar toespraken gehouden en de cheerleaders deden een optreden. Het was zo gaaf! Niet normaal hoeveel schoolspirit hier is! Na de pep rally ging iedereen naar huis en om 7 uur ging ik met Lisa en Curtiss naar de football game. Ik snapte er niks van maar het was alsnog super gaaf. De cheerleaders waren constant aan het cheeren en de band speelde ook. Halverwege (we stonden met 0-28 achter) was er een halftime show waarin de band allemaal liedjes speelde, super leuk! Uiteindelijk hebben we met 12-35 verloren, maar het was een super geslaagde avond!

Ik ben nu al twee weken in Mexico en vind het echt geweldig hier! Ik geniet ontzettend en we doen heel veel gave dingen. Nu ga ik waarschijnlijk in een iets "normaler" ritme komen waarin ik voornamelijk naar school ga, dus ga ik mijn blog waarschijnlijk iedere twee weken updaten (tenzij er iets heel speciaals gebeurd, dan wekelijks). Als je op de hoogte wil blijven van mijn belevingen hier, vergeet dan niet je e-mailadres in de rechter kolom in te vullen! Dan krijgt je altijd een mailtje als ik iets nieuws post. Dat was het voor nu.

Groetjes,

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Super Eef om je belevenissen te kunnen volgen. Ik spreek je wel af en toe maar hier lees ik toch ook echt weer nieuwe gebeurtenissen in.
ik vind het zoo fijn dat je het xo goed naar je zin hebt. Je zit bij een fantastisch gezin en je hebt al veel mensen leten kennen en omdat je schoolleven nu begint zul je zeker nog meer leuke mensen ontmoeten.
Super Eva, ga zo door. Love, Marlies??

Ingeborg

Lief, stoer mens!

Wat een leuk verhaal en ik wens je elke dag een feestje toe!

Dikke kus,
Ing

Paul en Monique

Hoi Eva,
Wat ontzettend fijn dat je het zo goed naar je zin hebt in Mexico. Wat heb je veel afwisseling in de dingen die je daar doet. Geniet nog even van het mooie weer want je zal wel een lange koude winter tegemoet gaan.

Groeten Paul en Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active