My first month in Missouri

Hallo allemaal!

Ondertussen zit ik al een maand in Amerika en ik dacht dat ik maar weer eens zou laten wat ik heb gedaan de afgelopen twee weken. Ik ga nu al twee en een halve week naar school, wat nog steeds super gaaf is. Ik kan nog steeds amper geloven dat ik hier serieus een jaar in de Verenigde Staten zit.

Op maandag had ik mijn eerste publications (jaarboek) taak, ik moest namelijk foto's maken van de softball game. Het was gaaf om een softball game mee te maken. Ik moest aan de zijkant van het veld staan om goede foto's te krijgen en ben maar twee keer bijna door een bal geraakt...

26 en 27 augustus was het soja bonen festival in Mexico. Dat wordt hier jaarlijks gehouden omdat Mexico de grootste sojabonen producent in Missouri is. Er waren allemaal kraampjes, een parade, live muziek en zelfs een carnival! Zaterdagmiddag ging ik samen met een meisje van mijn school naar de parade, want we mochten erin meerijden! We reden in een Gator (een soort snel golfkarretje) en gooiden snoepjes naar de mensen die stonden te kijken, wat er heel veel waren. Het was echt super gaaf om in de parade mee te rijden. Die avond ging ik terug naar het soja bonen festival, waar ik had afgesproken met wat andere mensen van school. We hebben een tijd over het festival rondgelopen en zijn in een aantal carnivalritjes geweest. Daarna zijn we naar de McDonalds gereden voor een late snack. Vervolgens hebben we een beetje rondgereden rond Mexico, even alle haunted hoogtepunten bezoeken. We zijn naar een brug gegaan waar het spookt en een park waar ook een geest zou rondhangen, haha. Het was een super gezellige avond en rond een uur of twaalf kwam ik weer thuis.

De volgende dag was er een oriëntatie voor alle exchange students die dezelfde community representative hebben als ik, dus Beatrice en Francesca waren er ook. Ook was er een ander Nederlands meisje die ik al eerder had ontmoet op een oriëntatie in Nederland. Super gezellig dus! Eerst kregen we nog een keertje alle regels van het programma te horen en daarna aten wij en de host families die mee waren gekomen met zijn allen lasanga. Het was super leuk dat iedereen verhalen uit kon wisselen, het was heel gezellig!

Na dit weekend was een 'normale' schoolweek. Ik ben op dinsdag naar Beatrice's tennismatch geweest, het was heel leuk om een keer naar een tenniswedstrijd te gaan. We hebben op de bank super veel gekletst ook met Beatrice's teamgenoten, wat iets te gezellig was want de coach moest ons er telkens aan herrinneren dat we stil moesten zijn want er waren nog wedstrijden aan de gang. We hebben de meiden wat Nederlandse woorden en zinnen geleerd wat echt hilarisch was.

Ook heb ik deze week een pakketje gekregen van mijn super lieve tante, echt heel leuk om weer wat Nederlandse dingen te hebben hier in Amerika. Beatrice en ik hebben iedereen drop laten proeven en ze haatten het allemaal, haha.

De vrijdag erop (2 september) had ik gezellig met was mensen van school een filmavond. Het was een groot schandaal dat ik High School Musical nooit had gezien, dus hebben we eerst een horror film gekeken en daarna High School Musical. Toen allebei de films waren afgelopen, was het al na twaalven dus de meeste waren al naar huis. We hebben daarna nog met z'n drieeën naar muziek geluisterd en gekletst, het was super gezellig. Uiteindelijk was het half vier voordat ik thuis was (oeps).

De volgende dag was ik lekker brak, maar dat maakte niet zoveel uit. Ik ben gezellig met Lisa naar Columbia geweest om te shoppen. We zijn daar naar de 'kleine' mall geweest. Nadat we hadden geshopt hebben we gezellig gelunched in een snackbarketen... Ik eet hier zo gezond.

Dat zijn de leukste dingen die zijn gebeurd de afgelopen twee weken! Nu geniet ik lekker van mijn Labor Day weekend, ik weet niet wat het betekend maar we hebben maandag vrij. Harry's broer uit Connecticut komt vandaag voor een aantal dagen naar Missouri, super gezellig dus. Daar zal ik volgende keer over vertellen.

Eva

Reacties

Reacties

Ingeborg

He Eef!

Je kunt ook afspreken, geen bericht is 'ik heb het geweldig!' :-)
Jeetje, de energie spat van je verhaal af!
Geniet van je lange weekend, al je avonturen en heb het geweldig!!!!!

Kus,
Ing

Marlies

Super Eef, ik weet dat je het geweldig naar je zin hebt daar!
Kleine tip van je moeder: kun je niet eens wat groente en fruit gaan eten????

Monique

Labor day is de dag van de arbeid, moet ik zeggen van je ome Paul.
Ongelofelijk dat jij naar een sojabonen-festival gaat; daar zou jij je hier in Nederland diep voor geschaamd hebben ;-)

Veel plezier nog in het superduper mega fantastische supergezellige Mexico!!

Jan

Ik begin te begrijpen waarom je daar naar toe wilde. Gezellige boel in Amerika. Veel plezier nog, zo leer het makkelijkst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active