Labor weekend & Sadie Hawkins

Hallo allemaal!

Het is alweer twee weken geleden sinds mijn laatste blog, time flies when you're having fun! Er is ondertussen alweer heel wat leuks gebeurd, waaronder mijn eerste schoolfeest: de Sadie Hawkins dance. Maar eerst zal ik weer even beginnen waar ik de laatste keer ben gebleven.

Op zondag 4 september kwamen Harry's broer en zijn vriendin uit Connecticut aan in Missouri. Het was al redelijk laat in de middag toen ze hier aankwamen, dus we hebben niet echt meer iets bijzonders gedaan. We hebben een beetje rondgereden en een milkshake gehaald bij Sonic (een van mijn favoriete dingen hier in Amerika!).

De volgende dag hoefde ik niet naar school, het was namelijk Labor day. Ik weet niet precies wat ze vieren, maar het is ten ere van de werkende mensen, dus iedereen is vrij. Dan hoor je mij niet klagen! Harry, zijn broer en zijn vriendin en ik zijn naar en Mark Twain Lake hier in Missouri gegaan. Dat is een gigantisch meer met stand, wat harstikke lekker was, omdat het heel warm was die dag. We hebben een beetje gezwommen en op het stand gelegen en zijn daarna weer terug naar huis gegaan.

Hierna begon school weer gewoon. Op dinsdag had Curtiss een heerlijk avondeten voorbereid op de grill. Daarna hebben we 's avonds gezwommen in het zwembad en een kampvuur gemaakt waar we s'mores aten.

Woensdag begon wel apart, we hadden een drill oefening. Dat betekend dat we gingen oefenen voor als er een gevaarlijk persoon de school binnen zou dringen. De deuren van het klaslokaal gaan op slot, we hangen een donkere stof voor de ramen en verstoppen ons allemaal in een hoekje. Dat was wel apart...

Op donderdag gingen Harry's broer en zijn vriendin weer weg, dus zijn we 's avonds Mexicaans gaan eten. Het was heel leuk om ook hun een keer te ontmoeten en ik heb een super leuke tijd met ze gehad!

Op vrijdagavond was er weer een thuis football game op school. Na school had ik met Allie (een vriendin uit mijn Theatre class) afgesproken om samen naar de game te gaan. Het thema was neon en omdat we beide niets in dat thema hadden om aan te trekken gingen we eerst naar Walmart. Daar heb ik een fel geel shirt en een knal oranje pet gekocht, helemaal in het thema. We hebben daarna avondgegeten bij Taco bell en zijn toen doorgegaan naar de football game. Dat was net als de vorige keer super gaaf! Iedereen was in felle kleuren gekleed en was heel enthousiast. Helaas hebben de Bulldogs met één punt verloren... Maar alsnog een super geslaagde avond!

De volgende dag ben ik met Lisa naar de State capital geweest: Jefferson City. Het is niet een heel grote stad, maar de Capital building is heel erg mooi en heel leuk om een beetje omheen te lopen. We hebben daarna een beetje rondgelopen in de leuke winkeltjes die ze daar hebben en zijn toen gaan lunchen bij Steak 'n Shake (beste shake die je ooit zal proeven!). Vervolgens hebben we nog een beetje gewinkeld en zijn weer naar huis gegaan.

Zondag hebben we een rustig dagje gehad, een beetje emotionele voorbereiding op maandag en dinsdag: de schoolmusical audities. Ja, ik heb echt auditie gedaan voor de schoolmusical (het was verplicht omdat ik Theatre arts volg). We moesten een liedje voorbereiden en omdat ik in mijn moedertaal mocht zingen heb ik "Zie ginds komt de stoomboot" gezongen... Gelukkig weten die Amerikanen toch niet dat het een kinderliedje is, haha. Ook leerde ze ons een "simpel" jazz-dansje... "Simpel" staat niets voor niets tussen aanhalingstekens, want het was dus niet simpel, het was super moeilijk! Op een of andere manier heb ik het toch onder de knie gekregen en het kunnen laten zien (het ging niet helemaal top). Daarna moesten we in groepjes scènes lezen voor de jury. Dit duurde beide dagen tot kwart voor tien, dus aan het einde was ik redelijk kapot,

Op vrijdag kregen we dan te horen of we een rol hadden gekregen, maar ik zat er niet echt op te rekenen dat ik iets zou krijgen, omdat mijn auditie toch niet helemaal soepel ging. We kregen een persoonlijke brief en ik heb de rol van... Passenger! Niet echt een grote rol, maar de groep mensen die meedoet aan de musical is heel leuk, dus ik ben blij dat ik een deel van de productie kan zijn! Hoe het dansen gaat moet ik echter nog even zien.

Vrijdagavond was Angela's (een vriendin uit mijn Theatre class) verjaardagsfeest. We zouden gaan eten en een bonfire houden, maar omdat het regende ging dat niet door. Dus in plaats daarvan zijn we gaan eten bij pizza hut. Nadat we hadden gegeten gingen we met de groep meiden naar een hotel hier in de buurt, waar ze twee hotelkamers had gehuurd voor ons! Dus we konden zwemmen en blijven slapen. Het was echt ontzettend gezellig! We hebben een tijd gezwommen en zijn daarna taart gaan eten in de kamer. We hebben veel gekletst en gelachen en zijn daarna redelijk op tijd gaan slapen omdat iedereen moe was van de schoolweek.

De volgende dag werden we redelijk op tijd wakker en zijn we, nadat iedereen rustig aan zich heeft aangekleed en hun spullen had gepakt, weer naar huis gegaan. Het was een super leuke avond/nacht! Iedereen moest zich nu gaan klaarmaken, want die avond was de eerste dance van het jaar, de Sadie Hawkins dance. Dat houdt in dat de meisjes de jongens mee uit vragen. Ik had niemand mee uit gevraagd dus ik ging gewoon gezellig met een groep meiden. Elizabeth, Taylor, Reagan, Morgan en ik gingen naar een hooischuur om foto's te maken (het is een heel country dance). Daarna gingen we naar Fulton om daar met zijn allen te eten. Nadat we hadden gegeten hebben we Beatrice opgehaald en zijn we naar school gegaan. Sadie Hawkins is meestal het rustigste feest en het was inderdaad niet heel erg druk. Na een uurtje zijn we naar Taylor's huis gegaan om daar Hayden en Rachel's verjaardag te vieren. Er was zo veel eten en taart! Iedereen verwisselde haar jurk voor een hoodie en we hebben gezellig gekletst en films gekeken. Daarna bleven de meesten slapen, dus we sliepen met zijn allen op de vloeg met heel veel dekens en kussens.

De honden zorgden ervoor dat we weer vroeg wakker werden en Taylor's moeder had pancackes voor ons gemaakt als ontbijt. We zjn daarna nog een tijd gebleven en zijn in de middag weer naar huis gegaan.

Het was een heel druk weekend en ik ben op dit moment redelijk brak, haha. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin! Ik zie dat dit een heel lange post is geworden, dus ik ga het maar snel afronden en ga weer verder over twee weken!

Groetjes,

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Geweldig Eef, ik spreek je niet zo heel veel en dat snap ik heel goed want je hebt het gewoon giga druk daar in de US. Maar daarom vind ik het wel heel leuk om te lezen wat je zoal hebt ' uitgespookt' de afgelopen 2 weken. Super dat je het zoo naar je zin hebt. Bofkont, ga door met genieten!

Jan

Hoi Eva

Ik vind het harstikke leuk om jouw verhalen te lezen. Erg fijn dat je zo snel al veel vrienden en vriendinnen hebt gevonden, die zo leuke uitstapjes maken. Maar daar staan de Amerikanen ook wel een beetje om bekend.

Veel plezier nog en gelukkig verstaan ze daar geen Nederlands anders denken ze nog dat je niet alleen van het oude kontinent bent maar dat er hier ook nog zo oude schepen zijn.

Ingeborg

Hoi lieve Eva,

Het leven is een groot gezellig feest als je zelf de slingers op hangt! En wat ben je dat geweldig aan het doen!
??????????????

Kus,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active