Homecoming week & Birthday

Hallo allemaal!

Het is weer twee weken geleden sinds mijn laatste blogpost, dus hier ben ik weer om over mijn belevingen van de laatste twee weken te vertellen. Het waren twee hele drukke maar leuke weken.

Vanaf 19 september zijn we begonnen met het oefenen voor de schoolmusical "Anything Goes" die we opvoeren in november. De eerste lazen we gewoon het script door, maar ik kende het verhaal al omdat we het al een keer in Theatre Arts hadden doorgelezen. De dag erop kon het feest pas echt beginnen: het oefenen van de liedjes... Nou is mijn zangstem niet echt de beste, gelukkig zing ik alleen met een koor dus mocht het echt niet lukken kan ik altijd gaan play-backen. Ik heb nu repetitie iedere maandag, dinsdag en donderdag van 6.30 tot 9.30PM, dus dat is wel even een verandering van mijn oude rooster. Maar het is wel echt super leuk om er een deel van uit te maken! Na repetitie ben ik vaak mee gegaan om de kar voor de Homecoming parade mee te decoreren.

Die schoolweek is er verder niet zo veel gebeurd, school is onderhand best normaal voor mij, maar nog steeds super leuk!

Vrijdagavond hadden de Bulldogs weer een homegame, dus ben ik weer met een groep vrienden naar school gegaan om ons team aan te moedigen. Het was heel gezellig en we hadden gewonnen!

Zondag zouden we eigenlijk met alle exchange students naar de corn maze gaan (een doolhof gemaakt uit maïs), maar dat werd gecanceled om een of andere reden, dus besloten Lisa, Curtiss en ik dat het leuk zou zijn om dat op zaterdag te doen! Het was ontzettend warm (rond de 35 graden), dus we smolten helemaal terwijl we door de doolhof liepen. Je moest acht checkpoints vinden en daar een trivia vraag beantwoorden. De vragen gingen vooral over Amerikaanse presidenten en Amerikaanse nationale parken dus ik was vooral aan het gokken. Uiteindlijk hebben we er vier gevonden totdat we besloten dat we er wel genoeg tijd hadden doorgebracht (het was heel moeilijk om alles te vinden). We zijn daarna naar een kleine diner gegaan om wat te lunchen.

Zondag had ik met Beatrice en Francesca afgesproken. Lisa reed ons naar de Columbia mall, want we moesten een jurk hebben voor de Homecoming dance! Na een tijdje rondkijken hadden we allemaal een jurk en schoenen om aan te trekken naar het feest. Het was heel erg gezellig!

De komende week was heel speciaal, het was namelijk Homecoming week. Iedere dag van de week had een thema en welke class de meeste leerlingen had die zich naar het thema kleedde won.

Maandag was MISMATCH MONDAY. Je moest dus printen of kleuren dragen die totaal niet samen gaan. Ik zag er echt afschuwlijk uit, maar het was wel grappig om te zien hoe sommige mensen gekleed gingen. Een paar gingen echt "all out".

Dinsdag was TWIN TUESDAY. Dat betekend dat je je hetzelfde kleed als een goede vriend(in). Francesca was mijn twin, we hadden allebei een zwart-wit geblokte blouse, een zwart shirt, zwarte broek en schoenen en een zwarte kanten haarband in.

Woensdag was COLLEGE WEDNESDAY. Dan draagt iedereen kleren van een college. Ik had een sweatshirt van Missouri University die ik aan kon trekken.

Donderdag was SUPERHERO THURSDAY. Superheroes was het thema van deze homecoming week en dus het thema van deze donderdag. Alle leraren hadden voor deze dagen complete kostuums aangetrokken, was zo grappig! Ik had gewoon een t-shirt met het Superman-logo erop. In de middag hadden we een Homecoming pep rally, de band speelde muziek en de cheerleaders traden op. Daarna werden er spelletjes gespeeld.!Die avond heb ik tot 2 uur 's nachts aan de Senior kar gewerkt, want de volgende dag was de parade al. Ook is het die dag mijn verjaardag! Iedereen die er om 1 uur nog was om aan de kar te werken feliciteerde me en hebben voor me gezongen, echt super lief!

Het thema van vrijdag was CLASS COLOR FRIDAY. Dat betekend dat de Freshmen, Sophomores, Juniors en Seniors allemaal een andere kleur moeten dragen. De kleur van de seniors was rood. Die ochtend werd ik om 6 uur wakker (dat ging niet van harte). Rond 7.30AM haalde Allie me op en hebben we samen ontbijt gehaald voor mijn verjaardag. Op school begonnen de Homecoming activiteiten. Eerst werd de Victory flag gehesen en daarna moesten we allemaal naar de gym om de speeches van de escorten van de Homecoming Queen candidates te horen. Nadat iedereen zijn stem had uitgebracht gingen we allemaal naar buiten om de Powderpuff game te bekijken. De meiden spelen dan football en de jongens zijn cheerleaders. Hierna had iedereen lunch en daarna waren we vrij om te gaan. Thuis hadden Harry en Lisa als verrassing voor mijn verjaardag cadeautjes, zo lief! Ook had ik allemaal kaarten en een pakketje van mijn ouders met cadeautjes. Daarna moest ik snel weer gaan, naar de line-up voor de parade. Een aantal Seniors (waaronder ik dus) moesten ons klasshirt en een Spiderman (het thema van de Seniors) aantrekken en op de float zitten terwijl we door het dorp reden. Was echt grappig om te doen! Die avond was de Homecoming Football game tegen Kirksville en we hebben gewonnen! Na de game was de kroning van de Homecoming Queen. Daarna ben ik samen met Hayden naar Taylors huis gegaan en hebben we pizza gegeten. We zijn na de pizza niet heel lang gebleven omdat we allemaal omvielen van de slaap. Het was een heel geslaagde Homecomingdag en verjaardag!

Zaterdagochtend was de ochtend van de Homecoming dance, dus die ochtend bestond vooral uit voorbereiden. Om 5 uur had ik met een groep vrienden afgesproken in het centrum van Mexico om foto's te maken. Daarna zijn we met zijn allen naar Fulton gegaan om te eten. Terug in Mexico gingen we naar school voor de dance. Het was super leuk! We hebben gedanst en er was een fotohokje om foto's te maken met je vrienden! Het anders dan de schoolfeesten op mijn oude school. Na het feest gingen we naar Taylors huis, want zij hield een feest voor haar verjaardag die op donderdag was. We hadden een bonfire en maakte hotdogs en s'mores. Daarna gingen we naar binnen en gaven we haar cadeautjes. Na de cadeautjes was het tijd voor de taart en Taylor wenkte mij dat ik naast haar moest komen zitten aan de tafel. En toen kwam haar moeder uit de keuken met twee taarten, ook eentje met "Happy birthday Eva!" erop! Echt super lief! Nadat we ze hadden gegeten hebben we een film gekeken en zijn we op de grond in slaap gevallen.

Dit is weer een beetje een lang verhaal geworden, maar dit is een samenvatting van de afgelopen twee weken! Ben nog steeds zo blij om hier in Amerika te zijn, ik heb het hier heel erg naar mijn zin! Dit was het weer voor nu.

Tot over twee weken!

Eva

Paul en Monique

We moesten even opzoeken wat homecoming week betekende maar nu weten we het. Wat maak jij daar superveel leuke dingen mee, Eva! En zo goed om te lezen dat je zulke leuke vriendinnen hebt waarvan de ouders ook weer goed voor jou zorgen met een verjaardagstaart. Echt heel lief inderdaad.
Ga door met genieten van alle leuke belevenissen daar!
Dikke knuffel van Paul en Monique

Karin

ik kijk iedere keer weer uit naar je volgende stukje, gewoon heerlijk om te lezen hoe je daar aan het genieten bent. Je doet alleen maar leuke dingen lijkt het. Je ziet er prachtig uit in je homecoming jurk, volgens mij doet het vele fastfood en milkshakes niets met je hoor...
Geniet ervan meid, ik kijk weer uit naar je volgende verhaal! Xx Karin

Marlies

Waar is de Eva gebleven die niets liever deed dan....uitslapen!
Geweldig Eef, je geniet met volle teugen en gelijk heb je. Haal eruit wat erin zit!
Liefs van mij

Jan

Hoi Eva

Er is weer ontzettend veel te doen voor jullie. Ook savonds nog veel voor school. Dat is wel wat anders als het gewone huiswerk.
Die Foto waar Karin het over heeft will ik ook wel zien... maar ook een foto van een bulldog (zo heten ze toch?) zou ik leuk vinden.