Halloween, 2016 election & cheerleading!

Hallo allemaal!

Vandaag ben ik precies 100 dagen in Missouri, wat vliegt de tijd! Ik heb het hier ook super leuk en de afgelopen drie weken is er weer heel erg veel gebeurd!

De schoolweek na het laatste weekend dat ik heb beschreven was niet zo bijzonder. De schoolweken zijn nu wel normaal voor mij, maar nog wel op een leuke manier!

Vrijdag 28 oktober had ik een bonfire bij een vriendin, wat heel gezellig was! Mensen doen hier heel veel bonfires in de herfst, de volgende dag had ik er namelijk nog een. Ook heb ik die zaterdag mijn senior pictures genomen samen met Francesca. Zaterdagochtend ben ik vroeg opgestaan om mijn make-up en haar te doen en om tien uur moesten we bij de school zijn. We zijn naar wat plekjes in het dorp gegaan en daarna naar een park waar we fotoā€™s namen terwijl we herfstblaadjes in de lucht gooiden (lekker clichĆ©, haha).

Maandag hoefden we niet naar school, het was namelijk Halloween! Ik besloot het pumpkin karven nog maar een kans te geven en na twee uur had ik er toch best een indrukwekkend gezicht op staan! Die avond kwamen trick-or-treaters en Curtiss had mijn Halloween make-up gedaan: Een oog hing uit mijn hoofd en er stak een stuk bot uit mijn gezicht. Sommige kinderen waren zo onder de indruk van mijn make-up dat ze niet naar de deur durfden te komen! Het was echt niet normaal hoe druk het was met trick-or-treatā€™ers! We hadden twee volle schalen met snoep en daar zijn we helemaal doorheen. Echt heel gaaf om zoā€™n typisch Amerikaanse feestdag mee te maken.

Dinsdag moest ik helaas weer gewoon naar school en voortaan was ik na school welkom bij de cheerleading training! Ik zit nog niet in het team, maar omdat ik heel graag wil cheerleaden moest ik na school naar de trainingen komen om twee cheers en de fight song te leren!

Op vrijdag hadden we een field trip met school. Een vriend haalde me ā€˜s ochtends vroeg op voor ontbijt, dus ik heb lekker donuts gegeten voor ontbijt. Niet heel erg gezond, maar best normaal hierā€¦ Met de schoolbus gingen we naar een college in de buurt (ja, ik heb eindelijk mijn eerste rit in een Amerikaanse schoolbus gehad! Er zit totaal geen vering in dus het is ontzettend bumpy!) waar we een rondleiding kregen. Leuk om te zien hoe zoā€™n Amerikaanse college eruit ziet. Daarna hadden we workshops en ik en een paar vrienden hadden t-shirts drukken. Het was echt gaaf om te doen!

Zaterdag ben ik weer met Lisa naar Columbia gegaan om lekker te shoppen, het was heel erg gezellig! Die avond had ik een bonfire (alweer) met een paar vrienden bij mij thuis wat heel erg leuk was! Het was wel laat geworden dus de volgende dag hebben we een rustig dagje gehad.

Omdat de eerste musicalopvoering al 17 november is, hadden we vanaf deze week iedere dag musicalrepetitie. Het is vermoeiend, maar de cast is heel erg leuk dus het is wel gezellig. Na school ben ik iedere dag iets gaan doen met Alie, die ook in de musical zit dus dan is het wel heel erg gezellig.

Dinsdag 8 november was het zover: Election day! Miljoenen Amerikanen gingen naar de stembussen om te stemmen op de nieuwe president van de Verenigde Staten. Ik was eerlijk gezegd wel blij dat het zover was, het is niet normaal hoeveel politieke reclames ze overal uitzendenā€¦ Mijn community is verreweg voor Trump. Op school deden we een nep-election zodat de leerlingen konden leren hoe het is om echt te stemmen. Beatrice en ik mochten achter de tafel zitten en de stemformulieren uitdelen. We mochten zelf ook stemmen, maar je stemt niet alleen op een president, maar ook op allemaal mensen die je staat vertegenwoordigen, etc. Dus ik stemde gewoon op de president en verder wie de mooiste naam heeft. Niet zo verrassend: Trump heeft gewonnen in mijn school. Ik kon jammer genoeg niet de hele election volgen op tv, omdat ik musical rehearsal had, maar zodra ik thuis kwam ben ik meteen voor de tv gaan zitten. Toen ik thuiskwam was het al wel duidelijk dat Trump zou winnen.

De volgende dag was niemand echt ā€œblijā€. Hoewel ze voor Trump waren, zijn ze dat meer op tegen Hillary te stemmen. Dus het was een beetje een vreemde sfeer.

Op donderdagmiddag had ik eindelijk de cheerleader try-outs. Ik ging het samen met Francesca doen en wij waren allebei stikzenuwachtig. Ik had ook redelijk wat fouten gemaakt tijdens mijn try-out. Nadat we klaar waren zeiden ze dat ze ons de volgende dag een brief zouden sturen met de uitslag, maar aangezien wij op onze rit moesten wachten die pas een anderhalf uur later kwam konden we nergens heen. We moesten op school wachten en omdat ze al klaar met discussiƫren voordat wij weg waren konden ze ons laten weten dat we allebei in de squad zaten! Super gaaf! We kregen ook meteen onze uniforms, ze zijn zo schattig. Ik heb er heel veel zin in om iets nieuws uit te proberen dat ik in Nederland nooit zou kunnen doen en kan niet wachten om bij mijn eerste game te cheeren!

Het is weer een lekker lange post geworden, maar aangezien ik dit ook voor mezelf schrijf als een herinnering voor later, maak ik al mijn blogs altijd zo lang. Dit was een samenvatting van de laatste drie weken! Het is nu bijna holiday-season (de kerstman staat al bij Walmart) dus volgende blogpost kan ik vertellen over de tweede Amerikaanse feestdag: Thanksgiving!

Tot over twee weken,

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Ha meiske,
Heerlijk om jouw bloq te lezen, ga zo door!
Blijf genieten, ga over grenzen ( tot op zekere hoogte natuurlijk) en haal er uit wat er in zit!
Goed bezig, Eef. Big hug.

Ingeborg

Lieve Eva,

Keep on going!

Liefs,
Ing

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active