Musical, Thanksgiving & Black Friday

Hallo allemaal!

Het is alweer twee weken geleden sinds mijn laatste blog en ik heb het hier nog steeds heel erg naar mijn zin. De afgelopen twee weken is er weer best veel gebeurd.

Het begin van de schoolweek was redelijk normaal, ik had nu iedere dag repetitie voor de musical en ik heb mijn eerste cheerleading trainingen gehad! Donderdagochtend moesten we voor het eerst de musical optreden. De schoolmusical is best professioneel hier, iedereen heeft hele gave kostuums en draagt stage make-up. Ons eerste optreden was voor de middle school. We moesten om half acht op school zijn, dus ik bleef bij Alie slapen wat super gezellig was! De kinderen waren heel erg enthousiast en stelden veel vragen. Toen we onze gezichten hadden schoongemaakt en kostuums hadden opgeruimd hadden we een pizza party met de hele cast & crew, een stuk beter dan de normale schoollunches!

Vrijdag had ik onverwachts mijn eerste pep rally met de cheersquad, wat geweldig ging aangezien ik de helft niet wist, haha. De hele school kwam naar de gymzaal en toen we binnenkwamen deden alle cheerleaders een dansje op de muziek van de schoolband die ik niet kende. Dan sta je daar voor de hele school, gelukkig zeiden mijn vrienden later dat het helemaal niet opviel dat ik geen flauw idee had wat ik moest doen. Daarna moesten we een cheer doen voor de school die ik niet kende (gelukkig pakte ik die wel makkelijk op) en de fight song dansen. Daarna deden we een spirit rally, waarbij de cheerleaders hun klas aanmoedigen om zo hard mogelijk te schreeuwen todat er een winnaar is. Ondanks dat ik geen flauw idee had wat ik deed was het heel erg leuk en kon ik er wel om lachen.

Die avond hadden we onze eerste "echte" optreden van de musical en er waren heel veel mensen! Totaal niet te vergelijken met de toneelstukken die we opvoerden in Nederland! De reacties waren heel positief en iedereen was heel lief. Na het optreden ben ik met een paar vrienden uit eten geweest wat heel leuk was.

Zaterdagavond hadden we nog een optreden met de musical en daarna had ik een filmavondje met een aantal vrienden, het was heel erg gezellig! We hebben met zijn allen gegeten en daarna een film gekeken. We gingen wel op tijd naar huis want iedereen was helemaal kapot.

Zondagmiddag was de laatste opvoering van de musical en naderhand hadden we bij iemand thuis een castparty. Bijna iedereen had wat te eten meegebracht en we deden een secret Santa. De regisseur zei wat over alle castleden, het was heel erg leuk. Het is raar dat het daarna echt voorbij was, hoewel de repetities vaak vermoeiend waren ga ik het wel missen.

De schoolweek hierna duurde gelukkig maar twee dagen, want woensdag waren we vrij voor Thanksgiving Break! Woensdag zijn we naar Walmart gegaan om al het eten voor Thanksgiving diner op donderdag in te slaan.

Donderdag was het Thanksgiving. Zo ontzettend gaaf om zo'n typisch Amerikaanse feestdag mee te maken. Donderdagochtend hebben we naar de Thanksgivings Day Parade op tv gekeken, wat blijkbaar grote traditie is hier. Daarna kon het koken beginnen en de kalkoen kon de oven in. Er was best veel eten dat ik niet kende (geglazuurde worteltjes?) en het was super lekker! In realiteit is het geen diner, omdat je meestal in de middag al klaar bent met koken dus het dan maar meteen eet! Het was heel gezellig met mijn gastgezin. Tijdens het eten zegt iedereen waar ze dankbaar voor zijn. Blijkbaar zit er iets in kalkoen dat je slaperig maakt, dus na het diner(/lunch) deed iedereen een dutje. Om zes uur 's avonds gaat Walmart open, dus was het tijd voor Black Friday (ook al was het donderdag) shopping. Het was een gekkenhuis, ik denk niet dat ik een winkel ooit zo druk heb gezien. Hier in het midwesten is het nog niet zo erg, vergeleken met andere staten waar mensen elkaar doodschieten. Een iemand heeft een klein meisje omver geduwd en iemand anders heeft iemand in zijn gezicht geslagen. Wij hadden een goed gevuld winkelkarretje. Voor de kassa stond je wel 20 minuten in de rij, maar dan heb je ook wel wat goede koopjes. Nadat we ons karretje hadden leeggevuld in de auto gingen we terug voor ronde twee, met nog een goed gevuld winkelkarretje tot gevolg.

De volgende dag ging de wekker om half zes af en ben ik nog wat winkels afgegaan. Omdat we zo vroeg vertrokken kwamen we later in de ochtend weer thuis, maar omdat we op vijf uur slaap liepen ben ik lekker terug naar bed gegaan. 's Avonds ben ik met Lisa naar de film Fantastic Beasts gegaan, wat heel leuk was!

Nu is Thanksgiving voorbij, dus tijd voor Kerst! De dag na Black Friday haalt bijna iedereen de kerstspullen uit de kast en wordt er gedecoreerd. Dat gaat hier op een compleet ander niveau dan in Europa. De voorkant van het huis is gehuld in lichtjes en in het hele huis zijn allerlei kerstdecoraties te vinden. Een beetje overdreven, maar het ziet er super leuk uit!

Dit is mijn verslag van de afgelopen tijd, een nieuwe blog komt weer over twee weken! Tot dan,

Eva

Reacties

Reacties

Stephanie

Lieve Eef, whow wat maak je veel mee! Super leuk om je verhalen te lezen en wat fijn dat het zo goed met je gaat.
Lots of love, Steef & BJ

Oma

Lieve Claire,

Ik zit gezellig bij papa en mama op de bank en heb lekker hutspot gegeten. Ik ben blij dat je zo gelukkig in Amerika. Geniet maar van iedere dag, lieverd! Wanneer jij blij bent, is oma dat ook.

Groetjes en een dikke kus!

Oma

Marlies

Het is weer een geweldig verhaal. Je valt werkelijk van de ene gebeurtenis in de andere.
Geniet intens, verwonder je, ben nieuwsgierig en maak heel veel mooie herinneringen die je de rest van je leven met je meeneemt.
Liefs ??

Anita

Hoi Eva Het is well spannend wat je zo alles leert kennen hoe mensen in Amerka so leven.
Ik heb ok hier gelesen over te Black Friday. Zo hoe se in de krant geshreven heben, koopen mensen een heelbou dingen die zij dan doch noit gebrauken können? Klopt dat een beetje? Ik wens jou nog heel veel plaisir. L G Anita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active