Fall activities!

Hallo allemaal!

Deze blog is een weekje later dan normaal, omdat ik niet zoveel nieuws had te vertellen vorige week. School is nog steeds ontzettend leuk, maar nu onderhand wel normaal voor mij! Ik ben hier nu al ruim drie maanden en de eerste kwart van het schooljaar zit er al op. Echt gek hoe ontzettend snel de tijd gaat. Time flies when you're having fun.

Drie weken geleden was ik gebleven bij de sleepover. Op zondagochtend werden we redelijk optijd wakker en er waren donuts voor ons voor ontbijt! Ontzettend lekker (en heel gezond)! Nadat iedereen een beetje rustig wakker was geworden en we de donuts hadden gegeten zijn we naar huis gegaan, waar ik de rest van de dag niet zoveel meer heb gedaan omdat ik helemaal kapot was. Een super-geslaagd Homecoming weekend!

Hierna was een normale schoolweek. Deze week zijn we ook begonnen met het repeteren van de dansjes voor de musical, wat niet echt mijn specialiteit is. Het is ontzetend grappig om te doen, gelukkig maken ze het wel makkelijk te doen voor de mensen die niet zo goed kunnen dansen (zoals ik!). Ook ben ik deze week nog een keer naar de senior-kar voor de Homecoming parade gegaan, om deze af te breken. Toch wel een beetje pijnlijk, haha.

Zaterdag 8 oktober ben ik met Lisa en Curtiss naar het dorpje Hermann geweest, hier in Missouri. Het dorpje is zo gebouwd om op een Duits dorp te lijken. Het zag er heel grappig uit! Overal verkochten ze bradwursten en sommige gebouwen zagen er echt Duits uit. De meeste borden waren in het Duits (bij sommige hadden ze wel eventjes de spelling mogen checken) en er liepen mensen verkleed in lederhosen rond. Ze vierden er nu Oktoberfest dus nu waren er vooral veel dronken mensen. Er waren veel schattige winkeltjes (heel veel antiekwinkels) en het was heel leuk om weer door "een stukje Europa" rond te lopen!

Zondag had ik een Ayusa bijeenkomst met alle studenten in Missouri! We zijn met zijn alleen naar Six Flags St. Louis gegaan. Dat is een ontzettend groot pretpark hier. Ik heb de dag doorgebracht met Beatrice, Francesca en Francesca's hostzus en hostouders. Het was heel erg gezellig, we zijn in bijna alle achtbanen gegaan. Het was Fright Fest en dat betekend dat na zes uur allerlei verklede mensen in het park rondlopen. Het was best creepy als je rustig rondliep en opeens komt er een of andere gast met een kettingzaag achter je aan. Er waren ook spookhuizen en wij dachten dat we het wel aankonden om in de engste te gaan. We liepen er krijsend doorheen, mijn stem deed twee dagen later nog steeds pijn! Ik vind het nog steeds niet te vergelijken met de Superman, een attractie die je 200 feet de lucht in takeld en je dan dropt. Echt iets voor mij en mijn hoogtevrees... Het was een super geslaagde dag en zo leuk om veel exchange students te ontmoeten!

Zaterdag de 15e ben ik samen met Lisa en Harry naar Columbia gegaan om te winkelen. Een ontzettend gezellige dag! Lekker veel nieuwe kleren ingeslagen, het begint hier namelijk redelijk frisjes te worden. De tijd dat het iedere dag 30 graden was is nu voorbij.

De zaterdag erop gingen we naar de "annual fish fry" van een vriend van Curtiss. Dat betekend dat je gewoon met heel veel vrienden bij elkaar komt en vis gaat frituren. De mensen waren heel erg aardig! Ze hadden een soort spel dat mensen hier veel spelen, waarbij je zakken met maïs op een bord moet gooien... Lastig uit te leggen. Het eten was geweldig! Ze frituren hier vanalles en nog wat, deeg, buritos, noem het maar op. Het is leuk om al die nieuwe dingen te kunnen proberen. Het is leuk dat je gewoon meekan naar dit soort feestjes, niet als een toerist, maar als echt een deel van een gezin. Als je me twee jaar geleden had verteld dat ik avonden gefrituurde buritos zat te eten in een garage met tientallen dode herten aan de muur in de middle of nowhere in Missouri terwijl luisterend naar hele luide countrymuziek, had ik je niet geloofd. Een heel geslaagde dag!

De volgende dag zijn we maar een pumpin patch geweest. Veel mensen gaan daar heen net voor Halloween. Je kan er pompoenen uitkiezen om te karven maar er zijn veel andere activiteiten. Er waren veel figuren van hooi gemaakt en allerlei plekken gecreeërd om leuke foto's te maken. Je kon dieren voeren en er was een tractor met een har vol hooi waar je op kon zitten die rondjes op het terrein maakt. We zijn hier een tijdje gebleven. Thuis ben ik die avond meteen mijn eerste pompoen gaan karven. Hij is best goed gelukt, al zeg ik het mijzelf! Er kan ook weinig foutgaan, aangezien je met behulp van een patroon gaatjes in de pompoen prikt. Daarna hoef je alleen nog maar de gaatjes te volgen met je zaagje. Nu staat mijn pompoem met een kaarsje erin op de veranda.

Dit is dan wat er is gebeurd de afgelopen drie weken! Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin en er staan veel leuke dingen op de planning! Nog een week dan is het Halloween, ik ben heel benieuwd, mijn eerste Amerikaanse Halloween. Daar lezen jullie over in mijn volgende blog. Tot over twee weken!

Eva

Reacties

Reacties

Marlies

Hoi Eef,
Wat heb je toch weer geweldige weken achter de rug. Je bent al echt an americain girl. Nu nog cheerleaden????????
Geweldig om je blog te lezen, ik ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt. Je ontdekt een nieuwe wereld, een andere cultuur en benut de mogelijkheden. Well dine girl!!
Love Marlies

Ingeborg

Lieve Eef,

Wat vier je elke dag een feestje! Keep on going!

Kus,
Ing

Paul en Monique

Lieve Eva. Wat heb je weer veel mee gemaakt de afgelopen weken in Mexico en omstreken. Alle clichés over Amerika blijken dus echt waar te zijn. We zijn best wel een beetje jaloers op jou. We zijn gek op country muziek. Halloween daar hebben we dan weer wat minder mee. Er lopen hier ook al wat horrorclowns rond en die worden dan ook meteen opgepakt. Hier alles goed. Gisteren zijn we naar een superleuk feest geweest bij De Rosep in Oisterwijk. Daar werd het Diamanten huwelijksfeest gevierd van Ome Jack en tante Kock uit Goirle. We spraken kleinzoon Bob nog. Die is net als jou een jaar in Amerika (Palm-Beach Florida) geweest. Hij vond het geweldig. Eva tot horens. Dat het je goed mag gaan. En ook de groeten van Opa en Riekie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active