Chicago

Hallo allemaal!

Het is weer twee weken geleden sinds mijn laatste blog, dus het is weer tijd voor een update. Deze week was er een activiteit waar ik al super lang naar uitkeek, een trip naar Chicago! Maar eerst ga ik verder waar ik vorige keer ben gebleven.

Maandag was een normale schooldag. Na school hadden we weer soccer practice en daarna hadden we een team dinner. Dan neemt iedereen in het team wat te eten mee en dat eten we dan met zijn allen op als een vorm van "team-bonding". Het was heel gezellig en er was zoveel eten! Misschien iets té veel, want na team dinner had ik eigenlijk rehearsal voor theater, maar ik ben in plaats daarvan ziek naar huis gegaan, haha.

Dinsdag hadden we een home soccer game na school, harstikke leuk. Helaas hebben we verloren, maar het was alsnog een leuke game en we hebben hard gespeeld.

Donderdag hadden we een field trip met school en we gingen naar de Missouri State Penitentiary. Dat is een heel grote, oude gevangenis in Jefferson City. We kregen een rondleiding wat heel interessant was, we hebben helaas geen geesten gezien. We hebben de cellen gezien, de isolatiecellen en hebben in de oude gaskamers gezeten. Na de gevangenis gingen we met de hele groep ergens lunchen, waarna we weer terug naar school gingen op tijd terug voor sportpractices. Een ontzettend interessante en leerzame dag!

Zaterdag ben ik gezellig met Lisa naar Columbia gegaan om te winkelen, ik had namelijk nog een paar schoenen voor Prom nodig. Een ontzettend gezellige dag.

Maandag en dinsdag hadden we weer een soccer-games, deze keer waren ze niet thuis. Helaas hebben we beide keren wederom verloren.

Ook donderdag hadden we een soccer-game, deze was thuis. Normaal moeten we altijd blijven om de tweede wedstrijd te kijken nadat wij gespeeld hebben, maar deze keer moesten Beatrice en ik eerder weg. We gingen namelijk naar Nanette, een andere CR in Missouri, om daar te logeren. Onderweg haalde we ook een Italiaanse exchange student op. De volgende dag zouden we namelijk heel vroeg naar Chicago, IL, vertrekken! Ontzettend gaaf. Onderweg hebben we iets gegeten en zijn na een douche meteen gaan slapen, we moesten namelijk de volgende dag om 4 uur opstaan.

4 uur was per ongeluk kwart voor 5 geworden, dus we moesten ons snel klaarmaken. Daarna werden we naar het station gebracht, waar de de andere zes exchange students tegen kwamen die ook meegingen. In het totaal bestaat onze groep uit studenten uit Chili, de Filipijnen, Japan, Thailand, Italië, Turkije, Nederland en Egypte. Super gaaf dus! Onze trein vertrok vroeg en na een mooi uitzicht op St. Louis zeiden we voor een weekendje 'dag' tegen Missouri. Na een 5 uur treinrit kwamen we aan in Chicago! Eerst liepen we naar het hotel om onze spullen te dumpen en ons even op te frissen. Daarna liepen we door de stad naar Millenium Park, vooral bekend voor de sculptuur 'The Cloud Gate', maar beter bekend als de 'Bean'. Nadat we heel veel foto's hadden gemaakt gingen we door naar de Navy Pier. Dat is een Pier met heel veel leuke winkeltjes en attracties. We hebben daar even rondgelopen en gewinkeld en zijn daarna doorgegaan om op zoek te gaan naar een plek om te eten. Het duurde eventjes voordat er een tafel vrij was voor 10 personen, dus in de tussentijd hebben we gewinkeld op de Magnificent Mile, een hele grote bekende winkelstraat. Daarna hebben we lekker pizza gegeten en zijn doorgegaan naar de 360 Tower, oftewel het John Hancoch Center. Daar zijn we naar de top gegaan waar we prachtig uitzicht hadden op nachtelijk Chicago. Via 'Tilt' hield je je vast en werd je hangend boven een glas buiten de toren gekanteld. Wel eng, maar zo gaaf! Hierna was het redelijk laat en zijn we naar de hotelkamer gegaan waar we zijn gaan slapen.

Zaterdagochtend zijn we begonnen met ontbijt en zijn daarna vanuit het hotel naar de Willis Tower gelopen, de hoogste en de bekendste toren van Chicago en was ooit het hoogste gebouw ter wereld. Vanuit het observation deck hadden we super gaaf uitzicht op de stad. Ook hingen er glazen blokken buiten de toren waar je op kon lopen en de auto's onder je door kunt zien rijden. Hierna hebben we de metro (die gave bovengrondse metro) genomen naar een Subway waar we gelunched hebben. Hierna namen we de bus naar het Planetarium. Dat is een ontzettend interessant museum over de geschiedenis van sterrenkunde in Chicago. We hebben een anderhalf uur daar rondgelopen en zijn daarna naar het field museum gegaan. Dat is een gigantisch historiemuseum. Het was ontzettend interessant, helaas veel te groot om in 2 uurtjes te bekijken. Onderhand was het al 4 uur en zijn we naar het Shedd Aquarium gegaan. Een gigantisch aquarium met heel veel dieren. We hebben daar tot sluitingstijd rondgelopen en hebben daarna de watertaxi naar de Navy Pier genomen. Daar hebben we nog eventjes gewinkeld en gegeten. Daarna gingen we terug naar de Magnificent Mile om de laatste souvenirs te kopen. Rond 10 uur hebben we de bus terug naar het hotel genomen, waarna we nog even naar een Walgreens waren gelopen om eten te halen voor een 'food-party'. Aangezien we de volgende ochtend om 7 uur vertrokken leek het ons wel een goed idee de hele nacht op te blijven. Behalve dat we twee uur voor de wekken tóch in slaap waren gevallen en toen extra moe waren.

Zondagochtend om half zeven liepen we voor de laatste keer dat weekend door de straten van Chicago terug naar het station. Ik vond het heel jammer weer weg te gaan, vooral omdat onze groep in die twee dagen heel close was geworden! Rond middaguur kwamen we weer aan in St. Louis. Vanaf hier werden we weer naar huis gebracht. Thuis had ik heel eventjes de tijd om te relaxen, want daarna had ik een Cheer Banquet. Dat is een etentje met alle meiden die cheerleader waren dit seizoen, als afsluiting. Ook werden er certificaten en awards uitgerijkt en ik won de Bulldog Award! De meiden van de cheersquad stemmen wie die krijgt. Echt super leuk dat ik dat heb gekregen!

Dit was mijn verslag van de afgelopen twee weken. Soms geloof ik echt niet wat voor gave dingen ik hier allemaal meemaak. De Chicago trip was geweldig en we hebben zeker vrienden voor het leven gemaakt! Voor de komende twee weken is er weer een druk programma, maar dat lezen jullie dan.

Groetjes,

Eva

Marlies

Haha, zoals altijd ben je weer hartstikke enthousiast. Heerlijk dat je zo geniet, Eef. Het zal weer wennen voor je zijn, hier in Nederland. Nog niet aan denken, enjoy your life in the USA!

Ingeborg

Lieve Eef,

En blijf vooral genieten!

x
Ing